T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ŞİLE - Kanan İlkokulu

Duyurular

Ekm

Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, sosyal medya hesabından bir açıklama yaparak sadece kasım ara tatili için geçerli olmak üzere öğretmenlerin seminer çalışmalarının online yapılacağını duyurdu.

Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, mesajında şu ifadelere yer verdi:   "Değerli meslektaşlarım,   Eğitim öğretim sürecini hep birlikte omuzlamaya çalışıyoruz. Dönem arası tatilleri bu anlamda planlama yapmak ve değerlendirmek için önemli bir fırsat olarak görüyorum. Hem yaz boyunca yapılan değişikliklerin değerlendirilmesi ve hem de başta ortak sınavlar olmak üzere tatil sonrası yapılacakların planlanmasına odaklanmış bir planlama yaptık. İlgili genel müdür arkadaşların online sunumları ve akabinde okullarda yapılacak değerlendirmeleri detaylıca tanımladık ancak hafta sonu Erzurum'da öğretmen arkadaşlarla yaptığımız görüşmelerde, birçok arkadaşımızın daha önceki uygulama nedeniyle kendilerine ara tatil için farklı programlar yaptıkları ve bu nedenle yüz yüze programların ertelenmesi talepleri ile karşılaştım.   Bu nedenle sadece Kasım ara tatili için geçerli olmak üzere seminer döneminin online yapılmasına karar verdim. Yalnız bir istirhamım ve bir de uyarım var: İstirhamım, lütfen online sunumları dikkatlice takip edelim çünkü genel müdürlerimiz uygulamada karşılaşacağınız teknik ayrıntıları sizlerle paylaşacaklar. Uyarım da nisan ara tatili kesinlikle yüz yüze ve okullarda olacak, planlarımızı buna göre yapalım.   Hayırlı olsun."

Ekm

2023-2024 eğitim öğretim yılının başlamasıyla interaktif bir süreçle çalışmalarını yoğunlaştıran Eğitim Bilişim Ağı (EBA) zenginleşerek güçleniyor. EBA'nın yeniden öğretmenlerin ve öğrencilerin başucu kaynağı hâline dönüşmesi için bir dizi çalışma yürütülüyor.


Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 2023-2024 eğitim öğretim yılı mesleki çalışma döneminin başlaması dolayısıyla öğretmenlere hitabında EBA'yı zenginleştirme çalışmaları yapıldığına işaret ederek "EBA, öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin yeniden başucu kaynağı haline dönüşecek." ifadelerini kullanmıştı.   Eğitimde dijital dönüşüm çerçevesinde EBA, Bakanlığa bağlı tüm genel müdürlüklere ait eğitsel içerik portallerini de bünyesine katarak tüm platformları tek kanalda topladı. Kolay erişim fırsatı sağlayan bu adımla EBA, tek başvuru kaynağı oldu.   Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Meslekî Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü ile Orta Öğretim Genel Müdürlüğü tarafından daha güçlü bir şekilde EBA için yeni içerikler hazırlanırken diğer yandan geçmişin birikimi zengin çalışmalar da EBA'da kullanıcılarının hizmetine sunuluyor.   YEĞİTEK, AR-GE ve Ekosistem Dairesi, kullanıcı deneyimi geliştirme amacı ile çalışmalara başladı. Son kullanıcıların EBA deneyimlerini kolaylaştırmak için çalışmalar devam ediyor.   Ayrıca il ölçme ve değerlendirme merkezleri ile farklı birimler de EBA üzerinden izleme sınavı, destekleme ve yetiştirme kurs sınavı yapabiliyor.   "EBA" Portalda neler var? Günümüze kadar çeşitli alanlarda değişik başlıklarla hazırlanan içerikler, erişimi daha kolay bir şekilde tasnif edilerek EBA portalinde arşivlendi. Hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin rahatça ulaşabileceği EBA oldukça zengin içeriklere sahip. Bakanlığımızın bu kararı, eğitimdeki kaliteyi yükselterek bilgiye erişimi daha kolay hâle getiriyor.   Peki, bu portalda neler görebiliriz? EBA içinde çeşitli sesli kitaplar, pdf kitaplar, ders sunumları, çeşitli içerikli videolar, etkinlik ve çalışma kitapları, etkileşimli kitaplar etkileşimli uygulamalar, kısa bilgi notları içeren infografikler ve soru havuzları yer alıyor.   Genel müdürlüklerden gelen toplam 2 bin 529 adet içerik, kısa sürede EBA'da gerekli tasnifle farklı başlıklarda yayına sunuldu.  Bu kapsamda yapılan çalışmalara dair içerik sayıları şöyle:   Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, 220 içeriğin tamamını; Ölçme ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü, 103 kitabından 5'ini; Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü, 693 kitabın tamamını ve güzel sanatlar lisesine ait 148 kitabın tamamını; Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, 449 içeriğin tamamını; Temel Eğitim Genel Müdürlüğü 186 kitabın tamamını, 249 etkileşimli içeriğin 127'sini, 53 sesli kitabın ve 270 videonun tamamını; Din Öğretimi Genel Müdürlüğü, 573 ders sunumunun 47'sini, 684 soru havuzunun 331'ini EBA'ya taşıdı.   Kamu Kurum ve Sivil Toplum Kuruluşlarından EBA'ya sağlanan içerikler Çeşitli kamu kurum ve sivil toplum kuruluşlarından Eğitim Bilişim Ağı için 3 bin 600 adet içerik sağladı. İçerikler arasında tanıtım filmleri, eğitim videoları, dergiler, kitaplar, belgeler ve eğitim filmleri bulunuyor. Bu içerikler, EBA portalini zenginleştirmek ve öğrencilere daha fazla kaynak sunmak amacıyla kullanılıyor. İçerikler şu şekilde:   Kişisel Verileri Korumu Kurulu, 5 tanıtım filmi; Adalet Bakanlığı, 6 eğitim videosu; Tarım ve Orman Bakanlığı, 10 orman yangını uyarı filmi; Posta ve Telgraf Teşkilatı, 19 "PTT Çocuk Dergisi"; Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Basın ve Yayın Dairesi Başkanlığı, 15 sosyal medyada dikkat edilmesi gereken kurallar, sürdürülebilirlik, Türkiye'nin tarihî, kültürel ve diplomatik konuları hakkında içerikler; Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü, sağlıklı yaşam ve beslenme üzerine kitaplar, broşürler ve 9 animasyon film; Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, "Bilim Çocuk Dergisi Arşivi", "Tarihi ve Etimolojik Türkiye Türkçesi Lugati", Türk Patent ve Marka Kurumu Yayınları, TÜBA Bilim Sözlüğü, "Ali'nin Enerji Serüveni" içerikleri; Türk Tarih Kurumu, Türk tarihine ilişkin E-kitaplar, "Belleten Dergisi", "Belgeler Türk - Tarih Belgeleri Dergisi" ve "Kurum Online Kütüphanesi"; TBMM Kütüphane ve Arşiv Hizmetleri Başkanlığı, "TBMM Kütüphanesi Açık Erişim Sistemi", "TBMM İstiklal Mahkemeleri Arşiv Belgeleri", "TBMM İstiklal Madalyaları ve Hatay Devleti Belgeleri" ve 7 eğitim filmi.   Bu içerikler, EBA Portalında yayımlanarak öğrencilere ve eğitimcilere farklı konularda kaynaklar sunmayı hedefliyor. EBA portali güçlü, dinamik ve daha kolay erişilebilir, renkli ara yüzüyle yayınlarına devam ediyor.

Ekm

Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği ile ortaokullarda 45 olan sınıf geçme puanı Türkçe dersi için 70'e, diğer dersler için 50'ye yükseltildi. MEB'in araştırmaları ve akademik çalışmaların ortaya koyduğu bu durum "Türkçe dil becerisi yeterince gelişemeyen çocuklar dönem derslerinde ve ikinci dili öğrenmede zorluklar yaşıyor." denilerek ifade edildi.

Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürü Zarife Seçer, sınıf geçme baraj puanının Türkçe dersinde 70'e yükseltilmesi kararına ilişkin, "Öğrencilerin son 5 yıla ilişkin Türkçe dersindeki verilerini, sahadan idarecilerin ve öğretmenlerin görüşlerine başvurarak masaya yatırdık. Araştırma sonuçlarımız, Türkçe dersi ile ilgili aldığımız önlemlerin bir ihtiyaç, bir gereklilik olduğunu ortaya koydu." değerlendirmesini yaptı.   Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in öncülüğünde eğitimde Türkçeyi odağa alan bir yaklaşımla çalışmalar yürüttüklerini ifade eden Seçer, akademik çalışma sonuçlarının, Türkçe dil becerisi yeterince gelişemeyen çocukların dönem derslerinde ve ikinci dili öğrenmede zorluklar yaşadığını gösterdiğine işaret etti.   Seçer, temel eğitimde öncelikle Türkçe dil eğitimine yönelik önlemleri hayata geçirdiklerini söyledi.   Bu kapsamda ilkokullarda sınav değil süreç odaklı ölçme sistemini getirdiklerini, çoktan seçmeli sorularla yapılan sınavlara son vererek "dinleme, konuşma, okuma ve yazma" olmak üzere dört dil becerisinin destekleneceğini ve ortaokuldaki sınavları da buna göre şekillendirdiklerini anlatan Seçer, bu kapsamda müfredatı da ihtiyaçlar çerçevesinde güncellediklerini belirtti.   Seçer; aldıkları tüm kararları akademisyenler, uzmanlar, sahadaki öğretmenler ve diğer paydaşlarla iş birliği yaparak hayata geçirdiklerini bildirdi.   İlkokullarda ve ortaokullarda çocukların dil becerilerini ölçmeye yönelik araştırmalar yaptıklarını belirten Seçer, şu bilgileri verdi:   "Kovid-19 salgını sürecinde tüm dünya ülkelerinde olduğu gibi Türkiye'de de dijitalleşme büyük bir hız kazandı ve bu durum öğrencilerimizin erken yaşlardan itibaren teknolojiyle çok daha fazla vakit geçirmelerine neden oldu. Ailelerin bu süreçte çocuklarının dil becerisini geliştirmeye yönelik verebilecekleri destek ne yazık ki sınırlı oldu. Özellikle uzaktan öğretim sürecinin öğrencilerimiz üzerindeki etkisini ölçtük. Konuyu çok geniş kapsamlı araştırma yöntemlerini kullanarak ortaya koyduk.   Öğrencilerin son 5 yıla ilişkin Türkçe dersindeki verilerini, sahadan idarecilerin ve öğretmenlerin görüşlerine de başvurarak masaya yatırdık. Çok güçlü veri sağlayan araştırma sonuçlarımız, Türkçe dersi ile ilgili aldığımız önlemlerin bir ihtiyaç, bir gereklilik olduğunu ortaya koydu. Türkçe dersleri bundan sonra üzerinde en çok durduğumuz konuların başında gelecek."   Araştırmaların, Türkçe dilinde ifade becerisi yüksek öğrencilerin diğer derslerde de yüksek başarı elde ettiğini gösterdiğini vurgulayan Seçer, "Türkçe için arzuladığımız başarı seviyesi, rastgele aldığımız bir karar değil. Bu konuyla ilgili hedefimiz, ileride öğrencilerimizin öğrenim hayatına sirayet eden öğrenme kayıplarını en aza indirgemek." diye konuştu.   "3-6 yaş arasındaki Türkçe söz dağarcığını araştırıyoruz" Zarife Seçer, Türkçe dil becerisi ile ilgili aldıkları diğer çalışmalarla ilgili de bilgi vererek, özellikle 3-6 yaş grubundaki çocukların dil becerilerini desteklemeye yönelik Türkçe Söz Varlığı Projesi'ni yürüttüklerini bildirdi.   Bir grup akademisyenle bu yaş grubundaki çocukların kelime dağarcıklarını araştırdıklarını anlatan Seçer, "Bu yaş grubunda ilk kez dil becerilerine ilişkin bir araştırmaya başladık. Dil öğretiminde 'sihirli yıllar', okul öncesi dönemdir. 36 aylıktan itibaren çocukları okul öncesi eğitim kurumlarına kabul ettiğimizden 3-6 yaş aralığını araştırıyoruz. Teknolojinin yanlış kullanımının bu yaş grubunda da olumsuz etkiler yarattığını öngörüyoruz." ifadelerini kullandı.   Seçer, tüm kademelerde müfredat güncelleme çalışmaları da yürüttüklerini ve bu araştırma sonuçlarına uygun şekilde programlarda güncelleme yapacaklarını sözlerine ekledi.

Ekm

Tüm Velilerimiz davetlidir.

Eyl

 

2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI OKUL AİLE BİRLİĞİ OLAĞAN GENEL KURUL TOPLANTISI

 

Okulumuz Aile Birliği'nin 2023 / 2024 Eğitim Öğretim Yılı Olağan Genel Kurulu 13 Ekim 2023 Cuma günü saat: 13.30'da okulumuz çok amaçlı salonunda aşağıdaki gündem maddeleri ile toplanacaktır.

Tüm velilerimize ve ilgililere duyurulur.

Kaliteli bir eğitim ortamının oluşturulması siz değerli velilerimizin katkılarıyla mümkün olacaktır.

İlginizi ve katılımınızı önemle rica ederim.

                        Okul Aile Birliği 

 

GÜNDEM MADDELERİ:

1. Açılış, yoklama ve toplantı yeter sayısının tespiti.

2. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı.

3. Açık oylama ile üye veliler arasından bir divan başkanı ve bir katip üye seçiminin yapılması.

4. Okul Aile Birliği Başkanının Genel Kurul Açılış Konuşması.

5. Okul Müdürünün Konuşması.

6. 2022-2023 dönemine ait yönetim kurulu faaliyet raporunun okunması, görüşülmesi ve ibraya sunulması.

7. 2022-2023 dönemine ait denetim kurulu raporunun okunması, görüşülmesi ve ibraya sunulması.

8. Yönetim ve Denetleme Kurulu seçimleri için aday listelerinin belirlenmesi ve DİVAN'a sunulması.

9. Okul Aile Birliği Yönetim kurulu ve denetleme kuruluna asıl ve yedek üyelerin açık oylama ile seçilmesi: 

   •Yönetim Kuruluna; veliler arasından 5 asıl ve 5 yedek üyenin açık oylamayla seçilmesi. 

   • Denetleme Kuruluna; Öğretmenler Kurulunca seçilen 2 asıl öğretmen üye ve 2 yedek öğretmen üye dışında veliler arasından 1 asıl ve 1 yedek üyenin açık oylamayla seçilmesi. 

10. İhtiyaçların giderilmesine yönelik okul-aile birliği yönetim kurulunun yetkilendirilmesi.

11.Okul öğrenci ihtiyaçlarının ve bu doğrultuda hazırlanan tahmini bütçeyi görüşmek,onaylamak

11. Okulun eğitim-öğretim kalitesinin yükseltilmesine ilişkin önerilerin görüşülmesi.

12. Dilek ve Temenniler.

 

13. Kapanış.

Eyl

9 Eylül tarihinde yayımlanarak yürürlüğe giren Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği uyarınca gerçekleştirilecek yazılı ve uygulamalı sınavlara yönelik merak edilen ve sıkça sorulan soruların yanıtları paylaşıldı.

Ölçme ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü, yazılı ve uygulamalı sınavlara ilişkin "Hangi sınıf ve derslerden ortak sınav yapılacak?", "Ortak yazılı sınavlarda sorular nasıl olacak?", "Ortak yazılı sınavların yapılacağı tarihlerde okullar tatil edilecek mi?", "Ortak yazılı sınavların notları nasıl açıklanacak?" gibi sıkça sorulan 41 sorunun detaylı yanıtlarını paylaştı.     Sıkça sorulan soruların yanıtlarında ortak yazılı sınavların Bakanlık tarafından ülke, il/ilçe ve okul geneli olmak üzere 3 farklı uygulaması olduğunun altı çizildi.    2023-2024 öğretim yılında 6. sınıfların Türkçe ve matematik derslerinin 1. dönem 2. yazılıları ile 2. dönem 1. Yazılılarının, 9. sınıfların Türk dili ve edebiyatı ve matematik derslerinin 1. dönem 2. yazılıları ile 2. dönem 1. yazılılarının ortak yapılacağı hatırlatıldı. Ayrıca bu öğretim yılı için Bakanlıkça belirlenen sınavlar dışında il veya ilçe geneli ortak yazılı sınavlar da yapılabilecek. Bunların hangi ders ve sınıf düzeyinde olacağı, millî eğitim müdürlüklerince okullara duyurulacak.     Bu öğretim yılına mahsus olmak üzere Bakanlık, il ve ilçe geneli yapılacak ortak yazılı sınavlarda çoktan seçmeli sorular kullanılacak. Gerekli altyapı hazırlandıktan sonra bu sınavlarda da açık uçlu sorular kullanılabilecek. Bunun dışında kalan tüm ortak yazılı sınavlar ile diğer tüm yazılı sınavların soruları açık uçlu veya açık uçlu ve kısa cevaplı sorulardan oluşacak.   Bakanlık tarafından yapılacak ortak yazılı sınavların soruları; Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünce hazırlanarak okullara gönderilecek. Sınav uygulaması okulda görevli öğretmenlerce, değerlendirilmesi ise okul veya ölçme değerlendirme merkezi müdürlüklerince yapılacak.   Ülke ve il geneli ortak yazılı sınav uygulamasının okullarda öğretmenler tarafından uygulanan sınavlardan tek farkı, soru ve cevap anahtarlarının merkezden hazırlanacak olması. Ortak yazılı sınav soruları için tek kaynak, ders kitapları ve kazanımları olacak. Bu nedenle ortak yazılı sınavlar, kapsamı ve zorluk derecesi okulda yapılan sınavlarla aynı olacak. Ortak yazılı sınavlar için öğrencilerin özel bir hazırlık yapması gerekmeyecek. Ortak yazılı sınavların yapılacağı gün ve saatlerde eğitim öğretime devam edilecek, okullar tatil edilmeyecek.    Her sınav sonrasında ders öğretmenlerince sınav analizi yapılacak. Öğrenci, sınıf ve okul genelinde ortak öğrenme eksikliği veya öğrenme eksikliği ve yanlış öğrenme varsa bunların telafi edilmesi amacıyla öğrencilere geri bildirim verilecektir. Öğrenci, 100 üzerinden aldığı puanı daha önceden olduğu gibi e-Okul sistemi üzerinden görecek.    Türkçe, Türk dili ve edebiyatı ve yabancı dil derslerinin sınavları yazılı ve uygulamalı olmak üzere iki aşamada yapılacak. Bu derslerin önce yazılı sınavları, sonra her öğrenci için yeteri zaman ayrılacak şekilde ders öğretmeni tarafından dinleme ve konuşma becerilerini ölçecek şekilde uygulama sınavları yapılacak.   Uygulamalı sınavlar dinleme ve konuşma becerilerini ölçecek şekilde yapılacak. Dinleme ve konuşma becerilerini ölçen sınavlar ayrı ayrı puanlanacak.    Sıkça Sorulan Sorulara ulaşmak için tıklayınız.

Eyl

Millî Eğitim Bakanlığınca, ilkokullarda ölçme değerlendirme çalışmalarına yönelik test sistemi yerine geliştirilen "süreç odaklı" öğrenme yaklaşımı kapsamında biçimlendirici değerlendirmeye dayalı örnek ölçme araçları yayımlandı.

Millî Eğitim Bakanlığınca, öğrencilerin akademik ve sosyal gelişiminin takibi, gelişim düzeylerinin izlenmesi ve süreç odaklı değerlendirme yaklaşımın benimsenmesi kapsamında biçimlendirici değerlendirmeye yönelik örnek ölçme araçları hazırlandı.    Biçimlendirici değerlendirme sürecinde ölçme araçları ders etkinliklerinin bir parçası olarak kullanılırken böylece öğrenciye anında geri bildirim veriliyor.   Biçimlendirici değerlendirmeye yönelik ilgili mevzuatta yer alan "Okul öncesi ve ilkokul 1, 2, 3 ve 4'üncü sınıflarda öğrencilerin akademik ve sosyal gelişiminin takibi, ders öğretmenlerince sürekli yapılır. Öğrencilerin gelişim düzeyleri; öğretmen rehberliğinde gerçekleştirilen bireysel ve grupla yapılan etkinliklere katılım gözlem formları, oyun temelli değerlendirmeler ve verilen görevleri yerine getirme amaçlı ölçme araçları ile takip edilir." hükmü ile "İlkokullarda öğrencilerin Türkçenin doğru ve güzel kullanımını geliştirmek amacıyla 'dinleme, konuşma, okuma ve yazma' becerilerinin izlenmesi ve geliştirilmesine yönelik ölçme araçları kullanılır." hükmü gereğince Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünce  "Biçimlendirici Değerlendirme Etkinlik Örnekleri" hazırlandı.    Bundan sonraki süreçte de benzer örnek ölçme araçları hazırlanarak yayımlanacak.   Biçimlendirici Değerlendirme Etkinlik Örneklerine ulaşmak için tıklayınız.

Eyl

Millî Eğitim Bakanlığınca 19 Kasım'da gerçekleştirilecek Öğretmenlik Kariyer Basamakları Yazılı Sınavı için başvurular, 25 Eylül-4 Ekim'de yapılacak.

Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlik Kariyer Basamakları Yazılı Sınavı Uygulama Kılavuzu, Bakanlık internet sitesinde yayımlandı. Buna göre, Öğretmenlik Kariyer Basamakları Yazılı Sınavı, 19 Kasım 2023'te, Türkiye saati ile saat 10.00'da 81 il sınav merkezinde gerçekleştirilecek.   Adaylar, Öğretmenlik Kariyer Basamakları Yazılı Sınavı'na başvuru sırasında seçtikleri ilde bulunan sınav merkezlerinde girecek. Öğretmenler ve uzman öğretmenler, "https://mebbis.meb.gov.tr" adresi üzerinden 25 Eylül-4 Ekim'de yazılı sınava başvuruda bulunabilecek.   Bakanlığa bağlı özel öğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin başvuruları, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğünün koordinesinde ilçe veya il millî eğitim müdürlüklerince onaylanacak. Bakanlık dışındaki kamu kurumlarında görev yapan öğretmenler ve uzman öğretmenler de aranan şartları taşımaları kaydıyla yazılı sınava başvuruda bulunabilecek.   Adayların fotoğraflı sınav giriş belgesi, 13 Kasım 2023'te "http://www.meb.gov.tr" internet adresinden yayımlanacak.   Sınav sonuçları ise 24 Kasım 2023'ten itibaren "http://www.meb.gov.tr", "http://odsgm.meb.gov.tr" internet adreslerinden ilan edilecek.   2023 Öğretmenlik Kariyer Basamakları Yazılı Sınavı (ÖKBYS) Uygulama Kılavuzu İçin Tıklayınız.

Eyl

Millî Eğitim Bakanlığı, eğitimin bugünü ile geleceğini öğretmenlerin fikirleri yönünde mercek altına almak ve eğitimde Türkiye Yüzyılı'na nasıl en iyi katkıda bulunabileceklerini ortaya koymak amacıyla "Öğretmenlerin Gözüyle Cumhuriyetin 100. Yılında Eğitim" sempozyumu düzenleyecek.

Millî Eğitim Bakanlığı, Bakan Yusuf Tekin'in katılımlarıyla, evrensel değer ve standartlar göz önünde bulundurularak millî ve toplumsal değerlere dayalı bir eğitim sisteminin dinamiklerinin tartışılacağı "Öğretmenlerin Gözüyle Cumhuriyetin 100. Yılında Eğitim" sempozyumun öncesinde öğretmenlerin katkıları için başvuru koşulları, başvuru temaları ve önemli tarihleri duyurdu.   Öğretmenlerin gözünden eğitimin bugünü ile geleceğinin yine öğretmenlerin fikirleri yönünde masaya yatırılacağı sempozyum, eğitimin güçlü yönleri ve fırsatlarının tartışılmasının yanı sıra eğitimde yaşanan zorlukları, öğretmenlerin eğitim öğretim sürecindeki rolünü, tecrübelerini ve geleceğe dair beklentilerini daha iyi anlamak için önemli imkânlar sunacak.    Böylece eğitim sisteminin güncel durumu ve gelecekteki olası değişimleri hakkında değerlendirmeler elde edilerek eğitimde iyileştirmeler için adımlar atma konusunda da katkı sağlanacak.   Yurt içi ve yurt dışından öğretmenler sempozyuma başvurabilecek Davetliler arasında yurt içinde ve yurt dışında çalışmalar yapan kurumlar, Millî Eğitim Bakanlığının ilgili birimleri, akademisyenler ile öğretmenlerin yer alacağı ve Ankara'da düzenlenecek olan sempozyumda, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı yurt içi ve yurt dışında görev yapan öğretmenler ile Türkiye Maarif Vakfına bağlı okullarda görev yapan öğretmenler sempozyumda sunum yapmak üzere başvuruda bulunabilecek. Her öğretmen, tek ya da çok yazarlı dâhil sadece bir bildiri başvurusu yapabilecek.   Başvurular, belirlenen bilimsel kriterlere göre alan uzmanları tarafından değerlendirilecek ve özet değerlendirme komisyonunda yer alan öğretmenler etik açıdan uygun olmadığı için sempozyuma bildiri başvurusunda bulunamayacak.   Başvurular 9 Ekim itibariyle yuzuncuyildaegitim.meb.gov.tr aracılığıyla yapılacak Sempozyum başvuruları için "Öğretmenlik ve Mesleki Gelişim", "Eğitimde Kültürel Miras ve Değerler Eğitimi", "Eğitim ve Öğretim Süreci", "Teknolojik Gelişmelerin Eğitime Etkisi", "Eğitimde Kapsayıcılık ve Rehberlik", "Yurt Dışı Türk Okulları ve Milletlerarası Okullar" ve "Eğitimde Paydaşların Rolü ve Katılımı" temaları belirlenirken başvurular 9 Ekim 2023'ten itibaren sempozyumun internet sitesi yuzuncuyildaegitim.meb.gov.tr aracılığıyla yapılacak. Son başvuru tarihi olan 20 Ekim 2023'ten sonra sistem otomatik olarak kapanacak.   Başvurusu kabul edilen bildiriler, 15 dakikalık sözlü sunum ve 5 dakikalık soru cevap bölümü ile eş zamanlı oturumlarda ilgili öğretmenler tarafından sempozyumda sunulacak. Kabul edilen bildirilerin 1000 kelimeden oluşan tam metinleri 3 Aralık 2023'e kadar gönderilmesi istenecek. Duyurular, sempozyum internet sitesinden daha sonra paylaşılacak. Sempozyumda sunum yapan öğretmenlere sunum sertifikası verilecek.   Sempozyum sonunda sunumu yapılan bildiriler kitap hâline getirilecek. Ayrıca bu sunumlar profesyonel olarak kayıt altına alınarak Millî Eğitim Bakanlığının ilgili çevrim içi platformlarında erişime açılacak.

Eyl

İlköğretim Kurumları Haftalık Ders Çizelgesi güncellenmiş ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 24.08.2023 tarihli ve 43 sayılı Kararıyla kabul edilmiştir.

İlköğretim Kurumları Haftalık Ders Çizelgesi güncellenmiştir.

İlköğretim Kurumları Haftalık Ders Çizelgesi güncellenmiş olup 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren tüm sınıflarda uygulanacaktır. Çizelge'nin seçmeli dersler bölümü "İnsan, Toplum ve Bilim", "Din, Ahlak ve Değer" ile "Kültür, Sanat ve Spor" olmak üzere üç grupta oluşturulmuştur. Robotik Kodlama, Yapay Zeka Uygulamaları, Proje Tasarımı ve Uygulamaları, Okul Temelli Sosyal Sorumluluk Çalışmaları, Afet Bilinci, Temel Yaşam Becerileri, Türk Sosyal Hayatında Aile, Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler, Ahlak ve Yurttaşlık Eğitimi, Görgü Kuralları ve Nezaket, Oyun ve Oyun Etkinlikleri, Dijital Sanatlar, Geleneksel Sanatlar, Masal ve Destanlarımız, Matematik ve Bilim Uygulamaları ile Halk Oyunları dersleri seçmeli ders olarak eklenmiştir.

İlkokul 1. sınıfta serbest etkinliklerin 2 ders saati; 2 ve 3. sınıflarda 1 ders saati masal ve geleneksel oyun saati olarak değerlendirilecektir.

Kurul Kararı İçin Tıklayınız.

Çizelge İçin Tıklayınız.

Ağu

Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in imzasıyla illere gönderilen genelge ile 2023-2024 eğitim öğretim yılına ilişkin tedbirler belirlendi.  

Genelgede, Bakanlığa bağlı okul ve kurumlarda yeni eğitim öğretim yılının herhangi bir aksamaya mahal verilmeden 11 Eylül 2023 Pazartesi günü başlayacağına işaret edilirken, Cumhuriyet'in 100. yılı kutlamaları kapsamındaki faaliyetler için il ve ilçe millî eğitim müdürlüklerince gerekli tedbirlerin alınacağı ve planlanan çalışmaların zamanında uygulanmasının sağlanacağına vurgu yapıldı.   Tedbirlerin belirtildiği genelgeye göre, okul aile birlikleri kararıyla daha önceden belirlenen kıyafetler tercih edilecek ve velilere maddi külfet oluşturmamak için zaruret hâli dışında değişikliğe gidilmeyecek.   Öğretmenlerin meslekî çalışmaları 04 Eylül 2023 Pazartesi günü başlayacak. Ancak, ilk atama ile göreve başlayan öğretmenler, 1 Eylül 2023 tarihinde okullarında bulunacak.   Öğrencilerin okul içinde ve sınıflarda derslerini aksatacak şekilde cep telefonu kullanmaları ve bu türden cihazlarla sınıflara girilmemesi konusunda önlemler alınacak, okul dışında dijital ortamlarda zaman geçirmelerine sebebiyet verecek durumlardan ve ödev ya da benzeri bilgilendirmelerde sosyal medya uygulamalarının kullanımından kaçınılacak.   Deprem bölgesindeki öğretmen ve öğrencilere yönelik hazırlıklar Deprem bölgesindeki illerde görev yapan öğretmenlerin konaklamalarına yönelik valiliklerce alınan tedbirler, eğitim öğretim yılı öncesinde tamamlanacak.   Adıyaman, Hatay, Kahramanmaraş ve Malatya ile Gaziantep'in İslahiye ve Nurdağı ilçelerinde eğitim öğretim hizmetlerinin aksamaması için bu bölgelerde görev yapan ve hâlihazırda çadır kent, konteyner kent, kamu kurum kuruluşlarına bağlı çeşitli pansiyon ve misafirhanelerde ikamet eden yönetici, öğretmen, memur ve diğer personelin görev yaptığı okul ve kurumlara erişimi taşıma yoluyla gerçekleştirilebilecek.   Afet bölgesindeki illerde resmî ve özel okullarda 2022-2023 eğitim ve öğretim yılının ikinci dönemine yönelik öğrenme kayıplarının giderilmesi amacıyla Bakanlık tarafından hazırlanan program, 11 Eylül-6 Ekim 2023 tarihleri arasında eğitim ve öğretim faaliyetleriyle beraber uygulanacak.   Deprem bölgesinde eğitime erişime üst seviyede önlem Afet bölgesindeki illerde ortaöğretim düzeyinde eğitim gören öğrencilerin, ülke genelinde eğitime erişimlerinin üst seviyede sağlanabilmesi adına, ülke genelindeki okullara yerleştirilmeleri 2023-2024 eğitim ve öğretim yılında da devam edecek.   Bu illerde öğrenim gören öğrencilerden eğitime erişimde problem yaşayanların kayıtlı oldukları okullara taşınmasıyla ilgili tüm önlemler ivedilikle alınacak.   Deprem sonrası nakil yoluyla gelen ve özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin özel eğitim okulları ile özel eğitim sınıflarında boş kontenjan bulunmaması, yeni özel eğitim sınıfı açılamaması ve benzeri durumlar nedeniyle 2023-2024 eğitim öğretim yılında mağduriyet yaşamaması için sınıf mevcutlarına bakılmaksızın eğitime erişimleri sağlanacak.   Taşıma yoluyla eğitime erişimde gerekli tedbirler alınacak ve bu kapsamdaki öğrencilerin öğle yemeklerini uygun, sağlıklı ve temiz ortamlarda yemesi sağlanacak.   Bakanlığa ait veya tahsisli okul binaları eğitim ve öğretim amacı dışında kullanılmayacak, kullanılması hâlinde Bakanlığın bilgisi ve onayı dâhilinde hareket edilecek.   Okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kademesinde eğitim veren okullarda, tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitimlerini sürdüren özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için okul yönetimi ile okul rehberlik servisi tarafından öğrencilerin eğitime erişimi ve okula uyumu ile ilgili gerekli tedbirler alınacak, özel eğitim ihtiyacı olan ve RAM'lara yönlendirilmesi gereken öğrencilerle ilgili gerekli iş ve işlemler ivedilikle yürütülecek.   Rehberlik ve uyum çalışmaları yapılacak Okul kayıtları, öğretmen seçimi, teknolojik ve fiziki olanaklar ve benzeri hususlar gerekçe gösterilerek resmî okullarda eğitimde fırsat eşitliği ilkesini zedeleyecek uygulamalardan kaçınılacak.   Okul öncesi eğitim kurumlarına öncelikle 5 yaş çocukların kaydı yapılacak. Okul öncesi eğitim, ilkokul 1'inci sınıf, mesleki ve teknik Anadolu liselerinde 9'uncu sınıfa başlayacak öğrenciler için 4-8 Eylül 2023'te uyum eğitimleri yapılacak; ortaokul ve imam hatip ortaokullarının 5'inci sınıfları ile ortaöğretim kurumlarının hazırlık ve 9'uncu sınıflarına yönelik rehberlik ve uyum çalışmaları ise 11-15 Eylül'de gerçekleştirilecek.   Evde ya da hastanede eğitim alan öğrencilerin durumlarının, e-Okul Yönetim Bilgi Sistemi'ne eksiksiz bir şekilde işlenmesi ve eğitim hizmetlerine yönelik gerekli planlamanın yapılması sağlanacak.   Bakanlıkça öğretmen ve öğrencilere dağıtımı yapılan ders araç gereçleri, ders kitapları ve yardımcı kaynakların okul ve kurumlara zamanında teslim edilmesi sağlanacak. Kitapların temiz ve düzenli kullanılması teşvik edilecek, sıfır atık projesi kapsamında kitapların yıl sonunda okullara teslim edilmesine yönelik tedbirler alınacak.   Okullarda eğitim ortamlarının iyileştirilmesi ve zenginleştirilmesine, ders kitapları ve öğretim materyallerinin verimli bir şekilde kullanılmasına yönelik gerekli tedbirler alınacak; öğrencilerin akademik, meslekî ve sosyal kültürel açıdan daha iyi yetişmeleri için öğretmenlerinden azami derecede yararlanmaları sağlanacak. Öğrencilerle ve okullarla ilgili bilgilendirmelerde eğitimin bütün unsurlarını içerecek şekilde; bilim, kültür, sanat, spor alanlarına ve sosyal sorumluluk programlarına yer verilmesine dikkat edilecek.   Sosyal etkinlikler kurulu, sene başı şube öğretmenler kurulu toplantısında sosyal etkinlikleri planlamak ve yürütülmesini koordine etmek amacıyla oluşturulacak. Öğrencilerin sosyal sorumluluk programı ve topluma hizmet çalışmaları kapsamında gerçekleştirdikleri sosyal etkinliklerin, e-okul sistemi içerisinde bulunan Sosyal Etkinlik Modülü'ne kayıt edilmesi sağlanacak.   Bilişim teknolojilerinin öğretim programlarında etkin kullanılması, eğitsel e-içeriğin sağlanması ve yönetilmesi için eğitim öğretim süreçlerinde, Bakanlığın dijital eğitim platformu olan Eğitim Bilişim Ağı'nın (EBA) aktif kullanımı sağlanacak. Bu bağlamda öğrencilerin, EBA platformundaki ders kitaplarına ve elektronik eğitim içeriklerine erişimlerine yardımcı olunacak ve gerekli rehberlik yapılacak.   Obezite ve dijital bağımlılığa karşı tedbir mahiyetinde öğrencilerin tabii ortamlarda arkadaşlarıyla uyum içerisinde oynayarak sosyal yönlerinin gelişmesine ve okul içindeki vakitlerini daha iyi değerlendirebilmelerine imkân sağlamak amacıyla okul bahçelerinde ve eklentilerinde iyileştirmeler yapılacak. Bu bağlamda, oyun alanları tanzim edilecek ve öğrencilerin beden ve ruh sağlığı açısından sosyal gelişimlerini destekleyecek, özellikle okul bahçelerinde gelenek ve kültürümüzden beslenen yüz yüze oyunların oynanması teşvik edilecek, gerekli rehberlik sağlanacak.   Öğrencilerin bilim, kültür, sanat ve spora yönelik ilgi ve yeteneklerinin keşfedilmesi ve geliştirilmesi, gönüllülük ve sosyal sorumluluk programları ile manevi, ahlâkî ve insani değerleri içselleştirerek çok yönlü yetiştirilmesi için okul içi ve okul dışı çalışmalar yürütülecek, bu bağlamda destek alınabilecek kurumlarla irtibatlar kurularak özgün projeler ve faaliyetler gerçekleştirilecek.   MEB ile Türk Standartları Enstitüsü (TSE) iş birliğinde hazırlanan "Eğitim Kurumlarında Hijyen Şartlarının Geliştirilmesi, Enfeksiyon Önleme ve Kontrol Kılavuzu"na uygun planlamalar yapılarak "Okulum Temiz" belgelendirme programı yıl boyunca uygulanacak.   Öğretmenlerin, mesleki temsil ve öğrencilere rol model olma bakımından önlük giymeyi tercih etmeleri teşvik edilecek. Göreve yeni başlayan öğretmenlerin başta barınma olmak üzere görev yeri ve mesleğin icrası ile ilgili oluşabilecek ihtiyaçlarının giderilmesine yardımcı olmak amacıyla rehberlik, koordinasyon ve planlamaya ilişkin tedbirler alınacak.   Velilerin okul ziyaretleri ve öğretmenlerle görüşmelerinin daha nitelikli, düzenli ve sağlıklı olması için okullar tarafından planlamalar yapılacak, ziyaretler için eğitim öğretim faaliyetlerini aksatmayacak şekilde zaman çizelgesi oluşturulacak. Görüşme ve toplantılar dışında velilerin okul içinde bulunmalarının pedagojik olarak doğru olmadığı göz önünde bulundurularak gerekli tedbirler alınacak.   Öğrencilerin insan, şehir, kültür ve medeniyet arasındaki ilişkiyi kavrayarak kendi yaşadığı şehri yakından tanıması, imkân ve özelliklerini öğrenerek mekân ve zaman ilişkisi bağlamında keşfetmesi, şehrinin soyut ve somut kültürel mirasını, değerlerini bilmesi ve koruması için okul içi ve okul dışı etkinlikler planlanacak. Bu bağlamda, Türkiye Yüzyılı perspektifinden ülkenin gelecek vizyonu doğrultusunda yeni eserlerin, bilim, kültür, sanayi ve teknoloji alanındaki gelişmelerin tanıtımı yapılacak, müze ve ören yerleri, tarihi eserler ve camiler, kaleler, şehitlikler, kütüphaneler, bilim merkezleri, üniversiteler ve benzeri şehirlerin tarihi ve kültürel mekânlarının ziyaret edilmesi sağlanacak.   Sağlıklı beslenme için çalışmalar yürütülecek Temel eğitim kurumlarında öğrencilerin güne dinç, neşeli, zinde başlaması ve sağlıklı yaşam için alışkanlıklar edinmesi için imkan dâhilinde sınıflara geçmeden önce kısa bir süre de olsa kültürfizik hareketleri yaptırılacak. Sağlıklı beslenme alışkanlığının geliştirilmesi ve fiziksel aktiviteleri teşvik etmek amacıyla "Okulumda Sağlıklı Besleniyorum Programı" kapsamında çalışmalar yürütülecek.   Okullarda sağlıklı ve güvenli bir eğitim öğretim ortamı oluşturulması yönünde gerekli koruyucu ve önleyici tedbirlerle birlikte velilerin gönül rahatlığıyla çocuklarını okullara göndermelerini sağlamak için Bakanlığın ilgili genelgesi kapsamında güvenlik önlemleri alınacak.   İzinsiz eğitim ve barınma hizmeti veren yerlerle ilgili olarak Bakanlığın 25.05.2015 tarihli ve 5361317 sayılı genelgesine uygun oluşturulan izleme ve koordinasyon komisyonları çalışmalarına devam edecek ve bu kapsamda faaliyet yürüten yerlerle ilgili olarak Bakanlığın ilgili genelgesi çerçevesinde işlem yapılacak.   Özel öğrenci barınma hizmeti veren özel yurt ve pansiyonların yangın güvenliği, elektrik tesisatı güvenliği, ısınma sistemi güvenliği, su ve gaz tesisatı güvenliği hususlarındaki kontrolleri, Ortaokul ve Ortaöğretim Kurumları Özel Barınma Hizmetleri Yönetmeliği'nin 10'uncu maddesi kapsamında yapılacak ve sonuçları sisteme işlenecek.   Okulların eğitim öğretime hazır ve uygun hâle getirilmesi için il/ilçe millî eğitim müdürlüklerince mahallinde gerekli kontroller yapılacak; hâlen devam eden bakım, onarım ve temizlik çalışmalarının ivedilikle tamamlanması sağlanacak.   Öte yandan sorumluluk ve hazırlık sınıflarında yeterlilik sınavları; 2019-2020 eğitim ve öğretim yılındaki derslerden sorumlu geçen öğrencilerden sınıf tekrarına kalanlar ile mezun olamayıp beklemeli durumda olanlar varsa bu derslerin birinci dönem konu ve kazanımlarından sorumluluk sınavına tabi tutulacak ve sorumlulukları kalkana kadar girecekleri sınavlarda sadece 2019-2020 eğitim öğretim yılının birinci dönem konu ve kazanımlarından sorumlu olacaklar.  

Tem

İlkokul öğrenci kayıtları 1 Ağustos 2023 tarihinde başlayacak. Kayıt için öğrenci velisinin 31 Ağustos 2023 Perşembe gününe kadar okul idaresine başvurması gerekiyor.69-70-71 Aylık olan ve 1.sınıf için kayıt ertelemek isteyen öğrenci velilerinin de okulumuza gelerek kayıt erteleme dilekçesi doldurması gerekmektedir.

Tem

Daha önce okul öncesi eğitim almamış 2019-2020 Doğumlu öğrencilerimizi açılacak Yaz Okulumuza bekliyoruz.

Haz

Emeklerinden dolayı Nesrin ÖZGE TAŞCI'ya teşekkür eder,kalite etiketi sürecinde başarılar dileriz.

May

Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, 2023 yılı uzman ve başöğretmen unvanları için 30 Mayıs'ta sürecin başlayacağını, öğretmenlik kariyer basamakları yazılı sınavın ise 19 Kasım tarihinde yapılacağını bildirdi. 

2023 YILI UZMAN VE BAŞÖĞRETMEN UNVANLARI İÇİN SÜREÇ 30 MAYIS'TA BAŞLIYOR

Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, 2023 yılı uzman ve başöğretmen unvanları için 30 Mayıs'ta sürecin başlayacağını, öğretmenlik kariyer basamakları yazılı sınavın ise 19 Kasım tarihinde yapılacağını bildirdi.      20 Mayıs 2023 16:29 464 2023 YILI UZMAN VE BAŞÖĞRETMEN UNVANLARI İÇİN SÜREÇ 30 MAYIS'TA BAŞLIYOR

Millî Eğitim Bakanlığınca 2023 yılı uzman ve başöğretmen unvanı başvurularına ilişkin duyuru yayımlandı.

 

Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, konuya ilişkin yaptığı açıklamada "Uzman ve başöğretmen unvanları için eğitim programına başvurular 30 Mayıs- 9 Haziran tarihleri arasında yapılacak. Öğretmenlik kariyer basamakları yazılı sınavı ile yazılı sınavdan muafiyet başvuruları 25 Eylül- 4 Ekim tarihleri arasında alınacak. Öğretmenlik kariyer basamakları yazılı sınavı ise 19 Kasım 2023 tarihinde yapılacak." dedi.

 

Eğitimler ÖBA üzerinden

Bakan Özer, uzman öğretmenlik eğitim programına göre 180 saatlik eğitimin 17 Temmuz- 8 Eylül tarihleri arasında, başöğretmenlik eğitim programına göre 240 saatlik eğitimin ise 17 Temmuz- 18 Eylül tarihleri arasında uzaktan eğitim yöntemiyle Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden gerçekleştirileceğini söyledi. 

 

Kimler başvurabilecek?

Özer, eğitim programına kimlerin başvuruda bulunacağına ilişkin şu bilgileri paylaştı: "Öğretmenlik kariyer basamakları için uzman öğretmenlik eğitim programına, yazılı sınava başvuru tarihinin son günü olan 4 Ekim 2023 tarihi itibarıyla en az 10 yıl hizmeti bulunan öğretmenler; başöğretmenlik eğitim programına ise yazılı sınava başvuru tarihinin son günü olan 4 Ekim tarihi itibarıyla uzman öğretmenlikte en az 10 yıl hizmeti bulunan uzman öğretmenler başvuruda bulunabilecek."  

 

100 üzerinden 70 puan alan başarılı sayılacak

Yazılı sınavın uzman ve başöğretmen unvanı için ayrı ayrı olmak üzere 19 Kasım Pazar günü 81 ilde yapılacağını ifada eden Özer, "Yazılı sınavlarda çoktan seçmeli 100 sorudan oluşan bir test uygulanacak. Bu sınavlarda 100 puan üzerinden 70 ve üzerinde puan alanlar başarılı sayılacak." dedi.

 

Lisansüstü eğitimlerini tamamlayanlar, sınavlardan muaf

Özer, lisansüstü eğitimini tamamlayan öğretmenlerin uzman öğretmenlik yazı sınavından; doktora eğitimini tamamlayan uzman öğretmenlerin ise başöğretmenlik için öngörülen yazılı sınavdan muaf tutulacağını kaydetti. 

 

Bakanlığa bağlı resmî eğitim kurumları ile özel öğretim kurumlarında görev yapan öğretmenler, başvurularını mebbis.meb.gov.tr adresi üzerinden yapabilecek.

 

Ayrıntılı bilgi ve duyuru için tıklayınız.