T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ŞİLE - Kanan İlkokulu

Duyurular

Ock

"Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurulları ve Zümreleri Yönergesi'nde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönerge" hazırlanarak yürürlüğe girdi.

Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurulları ve Zümreleri Yönergesi'nin hükümlerinde, değişen ve gelişen şartlar ile beraber ortaya çıkan ihtiyaçlar doğrultusunda düzenlemeye gidildi.   Yapılan değişiklik ve düzenlemenin getirdiği yeniliklere göre, Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'ne yeni eklenen "Önleme, müdahale ve yönlendirme komisyonu", "sosyal sorumluluk programı" ve "ortak yazılı sınavlar" gibi hususlar Yönerge'ye eklenerek mevzuatlar arasında uyum sağlanması amaçlandı.   Ortak yazılı ve uygulamalı sınavlar sonrası ile dönem sonunda öğrenci başarısının ölçülmesi, değerlendirilmesi, sınav analizleri yapılarak konu ve kazanım eksikliği tespit edilen öğrenciler için eylem planlarının hazırlanıp uygulanması ve gerekli izleme faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi amacıyla düzenleme yapıldı.   Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının çerçeve öğretim programlarında yer alan meslek derslerinin yazılı ve uygulamalı sınavların ağırlıklarının belirlenmesi ile Anadolu imam hatip liselerinde hitabet ve mesleki uygulama dersinin yazılı ve uygulamalı sınavların ağırlıklarının belirlenmesi amacıyla eğitim kurumu sınıf/alan zümre toplantıları gündemine alınması yönünde düzenleme gerçekleştirildi.   Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı halk eğitimi merkezlerinde belirli bir kurs programına ve süreye bağlı olarak kurslar açıldığından ve olgunlaşma enstitülerinin öğrencisi bulunmayan bölümlerinde öğrenci, kursiyer ve sınıf/şube bulunmadığından halk eğitimi merkezleri ve olgunlaşma enstitülerinin öğrencisi bulunmayan bölümlerinde sınıf/şube öğretmenler kurulu oluşturulmayacağı hususunda düzenleme yapıldı.   Yönerge kapsamında yer verilen zümre başkanlarının seçimine yönelik objektif kriterler getirilerek yürütülen iş ve işlemlerin etkin ve verimli bir şekilde sürdürülmesi hedeflendi. Her seviyedeki sınıf/alan zümreleri toplantılarında gündeme alınacak konular ile alınacak kararlara ilişkin yeni hususlara yer verilerek zümrelerin etkin ve verimli bir şekilde işlevini yerine getirmesi amaçlandı.   İl millî eğitim müdürlüğünde görevli, ilgili ders/alana uygun il millî eğitim müdür yardımcısı/şube müdürlerinin (gözlemci olarak) il sınıf/alan zümrelerine katılımına olanak sağlandı.   Ülke genelinde uygulama birliğinin sağlanması amacıyla Bakanlıkça belirlenen derslerin il sınıf/alan zümre başkanlarının katılımıyla yüz yüze veya çevrim içi olarak ülke sınıf/alan zümre toplantılarının ekim ayının ilk haftası içerisinde gerçekleştirilebilmesine yönelik düzenleme yapıldı.

Ock

Millî Eğitim Bakanlığı ile Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi arasında iş birliği protokolü imzalandı. Protokolle Türkiye'nin ilk güzel sanatlar ilkokulu ve ortaokulu, Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi Yerleşkesi'nde açılacak. Yerleşkede, ayrıca bir de güzel sanatlar lisesi kurulacak.

Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesinde kurulacak Türkiye'nin ilk güzel sanatlar ilkokulu ile ortaokuluna ilişkin, "Türkiye'de müzik eğitimi konusunda devrim niteliğinde bir adım olduğuna inanıyorum. Bu konuda yetenekli çocuklarımız için yepyeni bir alan, yepyeni bir imkân açılıyor." dedi.   Protokolle Türkiye'de özellikle sanat eğitimi, genel anlamda da eğitimle ilgili çok farklı bir yolun açıldığını ifade eden Tekin, hayata geçecek yeni okulların 2014'ten itibaren yürütülen "proje okul" formatıyla eğitim öğretim sistematiğine dâhil ettikleri okul türlerinden biri olduğunu belirtti.   Bu yeni modelden hareketle sektörle işbirliği yaparak meslek liselerinin tematik hale gelmesi için önemli adım attıklarını anlatan Tekin, benzer şekilde spor liseleri ile ilgili federasyonlarla çalıştıklarını ve voleybol, futbol ve basketbol liseleri açtıklarını anlattı.   Projeyi gündemlerine ilk olarak müzik temalı bir güzel sanatlar lisesi olarak aldıklarını, sonrasında ise müzik eğitiminin daha küçük yaşlardan itibaren verilmeye başlanması yönünde hareket ettiklerini belirten Tekin, sözlerini şöyle sürdürdü:   "Burada, rektörümüzün desteğiyle Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi bünyesinde ilkokul, ortaokul ve lisenin bulunduğu bir eğitim öğretim süreci, inşallah, başlatmış olacağız. Ben gerçekten çok heyecanlıyım. Türkiye'de müzik eğitimi konusunda devrim niteliğinde bir adım olduğuna inanıyorum. İnşallah bu heyecanımızı devam ettirebilecek, sürdürebilecek bir başarı hikayesi buradan yazabiliriz.   Okullar, Türkiye'nin her tarafından öğrenci kabul edecek. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı himayesindeki çocukların da bu sürece dâhil olabileceği, kampüsün içinde çocuklarımızın konaklayabileceği bir yurdun, bir pansiyonun da olduğu bir kompleks halinde süreci başlatacağız. "   Bakan Tekin, iş birliği protokolüne ilişkin, "Bu imzalarla ilkokuldan lisans programlarına hatta yüksek lisans doktora sürecine kadar Türkiye'de müzik eğitimini tepeden tırnağa değiştirebilecek yepyeni bir süreç başlatıyoruz." değerlendirmesinde bulundu.   Bakan Tekin, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi ile Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesinden sürece destek olan öğretim üyelerine ve Bakanlık çalışanlarına teşekkür etti.   Sanat eğitimi için çok önemli bir adım Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Erhan Özden ise protokolle Türkiye Cumhuriyeti tarihinde sanat eğitimi için çok önemli bir adımın atılacağı bir ana şahitlik edildiğini vurguladı.   Rektör Özden, Millî Eğitim Bakanlığının desteğiyle Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi uhdesinde açılacak Türk müziği temalı ilk ve ortaokulu ile güzel sanatlar lisesinin klasik Türk müziği, geleneksel sanatlar, kadim sanatların geleceğe taşınması anlamında önemli bir rol üstleneceğini vurguladı.

Ara

İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğümüz Ölçme ve Değerlendirme Merkezi tarafından hazırlanan ve eğitim alanında ölçme ve değerlendirme konularına odaklanan derginin dördüncü sayısı okuyucularla buluştu.

Dergi, ölçme ve değerlendirmenin eğitim tarihindeki rolünü ve felsefi temellerini irdeleyen 'Psikolojik Ölçmenin Felsefi ve Tarihî Temellerine Genel Bir Bakış' başlıklı makale ile dikkat çekiyor. Öğr. Gör. Dr. Esra Eminoğlu Özmercan'ın katkılarıyla hazırlanan bu çalışma, alandaki teorik zemini sağlamlaştırıyor.

 

Yeni sayıda, ölçme ve değerlendirme süreçlerindeki teknolojik gelişmeler de ele alınıyor. Dr. Öğr. Üyesi Rabia Karatoprağ Erşen'in 'Örneklerle Bilgisayar Tabanlı Çok Aşamalı Uyarlanmış Test (ÇAT) Tasarımları' isimli çalışması, bu alanda önemli bir referans niteliği taşıyor. Prof. Dr. Hülya Kelecioglu, 'Bilgisayar Tabanlı Test Uygulamaları' üzerine bilgi verirken, Derya Akbaş ve ekip arkadaşları 'Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Çalışmalarında Biyosensörlerin Kullanımı' konusuna ışık tutuyor. Dirk Hastedt ise 'Trends in Digitalization of Education and Educational Assessments' başlıklı yazısında eğitimde dijitalleşme eğilimlerini analiz ediyor.

 

Doç. Dr. Üyesi Mehmet Taha Eser'in 'Doğal Dil İşleme' makalesi, dil becerilerinin değerlendirilmesi alanındaki yeni yaklaşımları ortaya koyuyor. Geri bildirimin eğitimdeki önemine vurgu yapan diğer makaleler ise Doç. Dr. Seher Yalçın, Dr. Öğr. Üyesi Selda Örs Özdil, Dr. Seval Kula Kartal ve Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Mor tarafından kaleme alındı.

 

İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğümüz, bu dergiyle eğitimcilerin ve öğrencilerin alanlarındaki bilgi birikimlerini artırmayı ve güncel gelişmelerden haberdar olmalarını hedefliyor.

 

Dergiye ulaşmak için tıklayınız.

Ara

Millî Eğitim Bakanlığınca kadrolu öğretmenlerin aile birliği, sağlık, can güvenliği mazereti ve engellilik durumu ile diğer nedenlere bağlı yer değişikliği başvuruları, 2-8 Ocak 2024 tarihleri arasında alınacak, atamalar ise 18 Ocak 2024 tarihinde gerçekleştirilecek.

Millî Eğitim Bakanlığınca, öğretmenlerin mazerete bağlı yer değiştirme işlemlerine ilişkin, Bakanlık kadrolarında görev yapan öğretmenlerden Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği'nde sayılan "aile birliği, sağlık, can güvenliği mazereti ile engellilik durumu ve diğer nedenler"den birine bağlı olarak mazereti bulunanların yer değiştirme duyurusu yayımlandı.   Duyuruya göre, başvurular iki aşamalı olarak sistem üzerinden alınacak. Öğretmenler birinci aşamada 2-8 Ocak 2024 tarihleri arasında belgeleri ile birlikte mazeretlerini bildirecek. Ön başvurusu onaylananlar, ikinci aşamada 13-17 Ocak 2024 tarihleri arasında MEBBİS üzerinden eğitim kurumu tercihinde bulunacak.   Atamalar 18 Ocak 2024 tarihinde gerçekleştirilecek. Ataması gerçekleştirilenlerin ayrılma işlemleri, 19 Ocak 2024 tarihi itibarıyla yapılacak.   Duyuru için tıklayınız.

Ara

Millî Eğitim Bakanlığınca resmî ve özel ortaokullar ile liselerde okul genelinde yapılacak 1. dönem 2. yazılı sınavlarına yönelik örnek soru kitapçıkları yayımlandı. Her sınıf düzeyinde hazırlanan örnek soru kitapçıkları ve çözüm videoları öğrencilerin erişimine açıldı.

Yayımlanan örnek soru kitapçıkları, öğretmenlere sınav uygulamalarında rehber niteliği taşıyor. Örnek sorular, Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği'nde yer alan "öğrencilerin cevapları oluşturması gerekliliğinin daha net anlaşılması" amacıyla hazırlandı.   Ayrıca örnek soru kitapçıklarındaki soruların çözüm videoları, öğrencilerin girecekleri yazılı sınavlardaki sorulara verecekleri cevaplarla ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlayacak.   Eğitim kurumu sınıf/alan zümreleri, kendi il sınıf/alan zümrelerince hazırlanan konu soru dağılım tablolarına göre söz konusu örneklerde yer alan soru şekillerine uygun sınav sorularını hazırlayacaklar.   Örnek soru kitapçıklarına odsgm.meb.gov.tr sayfasından ulaşılabiliyor.   Temel eğitim örnek soru kitapçıklarındaki soruların çözüm videolarına ulaşmak için tıklayınız.   Ortaöğretim örnek soru kitapçıklarındaki soruların çözüm videolarına ulaşmak için tıklayınız.

Ara

Okul öncesi, ilkokul ve ortaokul öğrencilerine yönelik belirlenen 100 geleneksel çocuk oyununun nasıl oynandığını içeren "Yüz Yüze 100 Çocuk Oyunu" adlı bir kılavuz kitap ve bu oyunlara ilişkin videolar hazırlandı. Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin "Ekran bağımlılığı, obezite gibi birçok farklı sorunla mücadele etmenin en kolay yolu, çocuklarımızı geleneksel oyunlarımıza yönlendirmekten geçer." ifadelerini kullandı.

Temel Eğitim Genel Müdürlüğünce günümüzde yerini dijital oyunlara bırakan "çatlak patlak", "istop", "çömlek", "bızbız" , "beştaş", "altın bilezik", "gölge kovalamaca", "köşe kapmaca", "mendil kapmaca", "seksek", "tombik", "yağ satarım bal satarım" gibi daha birçok geleneksel çocuk oyununun yaşatılması için çalışma başlatıldı.   Okul öncesi, ilkokul ve ortaokul öğrencilerine yönelik belirlenen 100 geleneksel çocuk oyununun nasıl oynandığını içeren "Yüz Yüze 100 Çocuk Oyunu" adlı kılavuz kitap ve bu oyunlara ilişkin videolar hazırlandı.   Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, çocukların dünyayı oyun yoluyla öğrendiklerini, çalışma ve toplumsal yaşam için duyulan özgüvenin erken yaşta oyunla tanışarak elde edildiğini anlattı.   "Ekran bağımlılığı, obezite gibi birçok farklı sorunla mücadele etmenin en kolay yolu, çocuklarımızı geleneksel oyunlarımıza yönlendirmekten geçer." vurgusunu yapan Tekin, aynı zamanda değerleri gelecek nesillere aktararak kültürü yaşatmanın da önemli bir parçasının geleneksel çocuk oyunları olduğunu belirtti.   Bakan Tekin, bakanlığın hazırladığı yeni bir çalışmaya ilişkin şu bilgileri verdi:   "Küçükten büyüğe her yaştan bireyin öğrenmesi ve yaşama dâhil edebilmesi amacıyla mesai arkadaşlarımızın büyük bir özveriyle hazırladığı oyun kitabımızı sizlere sunuyoruz. Kitabın hazırlanmasında emeği geçen mesai arkadaşlarıma teşekkür ediyor, bu değerli çalışmanın çocuklarımıza hayırlı olmasını diliyorum."   Tekin, şunları kaydetti:   "Çocuk oyunları, en etkili öğrenme ve gelişme aracıdır. Oyun sırasında çocuk birçok şeyi dener, dış dünyayı keşfeder, insanları gözlemler, kuralları öğrenir, sınırları kavrar, insanlarla iletişim kurmayı öğrenir, temel becerilerini geliştirir, özelliklerini fark eder ve kendini geliştirir. Bu nedenle çocuk oyunlarıyla büyüyen evlatlarımız kendisini ifade etme becerisi kazanır. Oyun oynayarak, yeni bilgiler öğrenerek sağlıklı, mutlu ve başarılı bir hafta geçirmenizi dilerim."   Okul bahçelerinde fiziki düzenlemelere gidilecek Temel Eğitim Genel Müdürlüğünce hazırlanan kılavuz kitap ve videolarla hem öğrenciler hem de öğretmenler 100 geleneksel çocuk oyununun kurallarını, nasıl ve kaç kişiyle oynandığını ve oyunlarda hangi materyallerin kullanıldığını öğrenecek.   Bu kapsamda özellikle okul bahçeleri olmak üzere okulun tüm elverişli alanlarında çocuk oyunlarına yönelik fiziki düzenlemelere gidilecek. Bu sayede okullarda geleneksel çocuk oyunlarına daha fazla yer verilerek tüm illerde özellikle bahar aylarında geleneksel çocuk oyunları şenlikleri düzenlenmesi hedefleniyor.   Geleneksel çocuk oyunlarının tekrar gün yüzüne çıkarılması için çalışma başlatan Temel Eğitim Genel Müdürlüğünce hazırlanan uygulama kitabında, çocukların ve gençlerin bilişsel, fiziksel, sosyal ve duygusal iyi olma durumunu ve sosyal yönlerini geliştireceği, öğrencilerin doğal ortamda ve okulda arkadaşlarıyla uyum içerisinde oynayarak vakitlerini daha iyi değerlendirebilmelerine imkân sağlayacak oyunlar yer alıyor.   Uygulama kitabıyla çocuklar için geleneksel oyunların önemi ve oyunun eğitimdeki farklı işlevleri temelinde farkındalık oluşturularak çocukların daha çok sınıf ortamı dışında geleneksel çocuk oyunlarıyla buluşturulması hedefleniyor.   Değerleri gelecek nesillere aktararak kültürü yaşatmanın önemli bir parçası olan geleneksel oyunların küçükten büyüğe her yaştan bireyin öğrenmesi ve yaşamlarına dâhil edebilmesi amaçlanıyor.   Yüz Yüze 100 Çocuk Oyunu Kitabı için tıklayınız.

Ara

Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği dersinin müfredatı, "üretimden tüketime tarım", "sürdürülebilir tarım", "gıda güvenliği ve değer zinciri yönetimi", "gıda güvencesi" olmak üzere dört üniteden oluştu.

Liselerde seçmeli dersler kapsamına alınan "sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği" dersinin müfredatı hazırlandı.   Ortaöğretim Genel Müdürlüğünce hazırlanan dersin müfredatı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının onayından geçti.   Liselerde 10 ve 11. sınıflarda haftada 2 saat olmak üzere toplam 72 saatlik öğretim programını içeren sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği dersi, seçmeli dersler kapsamında bulunuyor.   Dersin öğretim programıyla öğrencilerin sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği kavramları üzerine farkındalık geliştirmeleri, çevrelerindeki sürdürülebilir tarım uygulamalarıyla gıda güvenliği örneklerini eleştirilebilir unsurlar olarak görebilmeleri amaçlandı.   Ayrıca sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliğiyle ilgili karşılaştıkları yanlış uygulamaları fark edebilmeleri ve bu yanlış uygulamaları yapmaktan kaçınmaları, karşılaştıkları olgu ve durumlara yeterli açıklamalar üretebilmeleri, güvenli gıdayı ayırt edebilme becerilerine sahip olmaları, sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında kendilerini etkilemeye yönelik içeriklerle karşı karşıya olduklarını fark edebilmeleri amaçlandı.   Dört üniteden oluşuyor Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği seçmeli dersi müfredatında, disiplinler arası ve disiplinlerüstü bakış açısıyla gerçek yaşama yönelik durumlar temel alınarak araştırma ve sorgulamaya dayalı bir öğrenme yaklaşımı esas alındı.   Dersin müfredatı, "üretimden tüketime tarım", "sürdürülebilir tarım", "gıda güvenliği ve değer zinciri yönetimi", "gıda güvencesi" olmak üzere dört üniteden oluşturuldu.   Öğrenciler, bu dersin "üretimden tüketime tarım" ünitesinde, tarımsal faaliyetlerin özellikleriyle gelişimini ve tarımda yönetim ve organizasyon yapısını öğrenecek.   "Sürdürülebilir tarım" ünitesinde, sürdürülebilir tarımın gelişim süreci, sürdürülebilir tarımın temel bileşenleri, sürdürülebilir tarım uygulamaları ve sürdürülebilir tarımda uygulanan tarımsal faaliyetler üzerinde durulacak.   "Gıda güvenliği ve değer zinciri yönetimi" ünitesinde ise gıda güvenliğiyle ilgili temel kavramlar, gıda üretim sürecinin temel bileşenleri, dünyada ve Türkiye'de gıda güvenliğinin mevcut durumuna yönelik örnekler ile gıdada değer zincirinin basamakları ve temel sorunları analiz edilecek.   "Gıda güvencesi" ünitesinde, öğrencilerin gıda güvencesinin bileşenlerini ayırt ederek küresel gıda güvenlik endeksine göre farklı düzeylerdeki ülkeleri örneklendirmeleri sağlanacak.   Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü'nün süreçteki rolü üzerinde durulacak derslerde ayrıca yeni gıdaların alternatif protein üretimine ve genetiği değiştirilmiş organizmalara örnek verilecek.

Ara

OECD'nin 81 ülkenin katılımıyla gerçekleştirdiği PISA 2022 raporuna göre Türkiye, on yıldan uzun bir süre boyunca çoğu alanda iyileşme gösteren az sayıda ülkeden biri oldu. PISA'ya katılan ülke sayısı artarken Türkiye; matematik, fen ve okuma becerilerinin ölçüldüğü her üç alanda da sıralamasını yükseltirken üç alanda da tüm ülkeler ortalamasının üstünde yer aldı. Türkiye, PISA 2022 sonuçlarında matematik alanında 2018 ile hemen hemen aynı puanı alırken, fen okuryazarlığı alanında daha yüksek puan elde etti, okuma becerilerinde ise daha düşük performans gösterdi.

Haberin Devamı İçin TIKLAYINIZ.

Kas

Yeşilay’ın, T.C Millî Eğitim Bakanlığı iş birliği ile 2023-2024 eğitim öğretim döneminde gerçekleştireceği “Sağlıklı Nesil Sağlıklı Gelecek Yetenek Yarışması”nın 12’ncisi için son başvuru tarihi 16 Şubat 2024 olarak belirlendi. Yarışma sonunda toplam 2 milyon 790 bin TL para ödülü dağıtılması planlanıyor.

Yeşilay’ın, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı iş birliği ile gerçekleştirdiği, çocukların ve gençlerin bağımlılık konusunda farkındalıklarının artırılmasını sağlayan “Sağlıklı Nesil Sağlıklı Gelecek Yetenek Yarışması”nın 12’ncisi için başvurular başladı. 81 ilde yer alan T.C. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ilk, orta ve lise kademelerinde eğitim veren tüm okul öğrencilerinin katılımına açık olan yarışmanın son başvuru tarihi 16 Şubat 2024 olarak belirlendi.

Çocuk ve gençleri zararlı alışkanlıklara karşı bilgilendirmek; alkol, sigara, uyuşturucu madde, kumar ve teknoloji bağımlılığının olumsuz ve yıkıcı etkilerine karşı farkındalık oluşturmak, yeni neslin bağımlılıkla ilgili bilinç düzeylerini artırmak, yeteneklerini teşvik etmek amacıyla; görsel ve edebi olmak üzere iki ayrı kategoride düzenlenen yarışma sonucunda toplam 2 milyon 790 bin TL para ödülü dağıtılacak.

 “Bağımlılık” konulu yarışmaya görsel kategoride afiş, resim, karikatür veya kısa video; edebi kategoride ise kompozisyon, şiir, öykü, deneme veya anı alanlarından sadece biriyle katılım sağlanabilecek.

 Tüm başvuruların snsg.yesilay.org.tr üzerinden yapılacağı yarışma ile ilgili ilk değerlendirme okullarda kurulan komisyon tarafından gerçekleştirilerek okul birincileri seçilecek. İkinci değerlendirme; ilçe millî eğitim müdürlüklerinde oluşturulan komisyon tarafından yapılarak ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde görsel ve edebi kategorilerde ilçe birincileri belirlenecek. İl millî eğitim müdürlüklerinde oluşturulan komisyonlar tarafından yapılacak üçüncü değerlendirme sonucunda ise il birincileri seçilerek Yeşilay Genel Müdürlüğü’nün değerlendirmesine sunulacak. 2023-2024 eğitim öğretim döneminde toplam 486 il birincisi seçilecek.

Dördüncü ve son değerlendirme; Yeşilay Genel Merkezi’nde; Yeşilay ve T.C. Millî Eğitim Bakanlığı temsilcilerinden oluşturulan komisyon tarafından yapılacak. Kademe ile kategorilere göre ülke genelinde birinci, ikinci ve üçüncü olan eserler 22 – 26 Nisan 2024 tarihleri arasında belirlenecek. Yarışmanın sonuçları 24 Mayıs 2024 tarihinde düzenlenecek ödül töreni ile açıklanacak.

Yarışma sonucunda il birincileri 5.000’er TL para ödülü kazanırken; ülke genelinde eserlerin değerlendirilmesi sonucunda her bir kategoride birinci olan katılımcılara 25.000 TL; ikinci olan katılımcılara 20.000 TL; üçüncü olan katılımcılara ise 15.000 TL ödül verilecek.

Kas

Millî Eğitim Bakanlığının girişimiyle ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının iş birliğinde 24 Kasım Öğretmenler Günü kutlama haftası kapsamında özel indirimler uygulandı.  

THY'den yurt içi uçuşlarda öğretmenlere özel yüzde 20 indirim   Türk Hava Yolları (THY) Öğretmenler Günü dolayısıyla, Miles&Smiles üyesi öğretmenler ile birlikte seyahat ettikleri eş ve çocuklarına 1 Kasım 2023-20 Nisan 2024 tarihleri arasındaki yurt içi seyahatlerinde yüzde 20 indirim uyguladı.   24 Kasım Öğretmenler Günü dolayısıyla Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Taşımacılık AŞ tarafından öğretmenlere tüm tren seyahatlerinde yüzde 15 indirim yapılıyordu. 24-30 Kasım Öğretmenler Günü haftasında ise Yüksek Hızlı Tren (YHT) ile ana hat trenlerinde öğretmenlere yüzde 50 indirim uygulanacak.   Söz konusu indirimden Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel okullarda çalışan öğretmenler ile araştırma merkezleri dâhil yükseköğretim kurumlarında çalışan öğretim elemanları ve yabancı ülkelerde çalışan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı öğretmenler de faydalanabilecek.   Öğretmenlerin indirim uygulamasından faydalanabilmeleri için öğretmen kimlik kartlarının ibraz etmeleri yeterli olacak.   PTT yüzde 20 indirim uygulayacak Öte yandan Posta ve Telgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü de 20-25 Kasım tarihleri arasında öğretmenlerin yurt içi varışlı APS, Kurye ve Posta Kargo gönderimlerinde yüzde 20 indirim uygulayacak.   Diğer bir armağan da Kültür ve Turizm Bakanlığı Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğünce gerçekleştirilecek. 24 Kasım 2023 tarihinde Ankara, İstanbul, İzmir, Bursa, Antalya, Trabzon, Diyarbakır, Erzurum, Konya, Sivas, Van ve Kayseri Devlet Tiyatroları Müdürlükleri Yerleşik Sahnelerinden her bir öğretmen, dört adet ücretsiz bilet alabilecek.   Diyanet İşleri Başkanlığı Dini Yayınlar Genel Müdürlüğü ise 24 Kasım Öğretmenler Günü ve haftası dolayısıyla 23-26 Kasım 2023 tarihleri arasında "yayinsatis.diyanet.gov.tr" internet sitesi üzerinden yüzde 40 indirimli kitap kampanyası düzenledi. Bu kapsamda ayrıca 150 lira ve üzeri alışverişlerde kargo ücreti Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından karşılanacak.

Kas

Millî Eğitim Bakanlığınca yapılan İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı (İOKBS), 21 Nisan 2024 tarihinde gerçekleştirilecek.

Resmî ve özel ortaokullar, imam hatip ortaokulları ve özel eğitim ortaokullarının 5, 6, 7 ve 8'inci sınıfları ile ortaöğretim kurumlarının hazırlık sınıfı, 9, 10 ve 11'inci sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin bursluluk hakkından faydalanabilmeleri için her yıl düzenlenen İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı'nın (İOKBS) gelecek yıl gerçekleştirileceği tarih belli oldu.   Sınav, 21 Nisan 2024 tarihinde tüm sınav merkezlerinde Türkiye saati ile 10.00'da merkezî sistemle aynı anda başlatılıp tek oturum şeklinde düzenlenecek.    Daha önce öğretim yılı bitmeden yapılan bursluluk sınavları, koronavirüs salgını nedeniyle eylül ayı itibarıyla gerçekleştiriliyordu. Bu yıl 2023 - 2024 eğitim öğretim yılı sona ermeden yaz tatili öncesinde öğrencilerin güncel bilgileriyle sınava girebilmeleri için 21 Nisan 2024 tarihinde, eğitim öğretim yılı tamamlanmadan yapılacak.   Sınava ilişkin ayrıntılı bilgiler ise yayımlanacak olan "İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı Başvuru ve Uygulama Kılavuzu 2024"te yer alacak.

Kas

19 Kasım 2023 tarihinde gerçekleştirilen Öğretmenlik Kariyer Basamakları Yazılı Sınavı soru ve cevapları yayımlandı.   "Başöğretmenlik Sınavı Soru Kitapçığı ve Cevap Anahtarı" için tıklayınız.    "Uzman Öğretmenlik Sınavı Soru Kitapçığı ve Cevap Anahtarı" için tıklayınız.

Kas

Hazırlanan etkinlikler, tüm illerden seçilen ve mesleğinde fark yaratan öğretmenlerin katılımıyla 22 Kasım'da Ankara'da başlayacak.   Millî Eğitim Bakanlığınca, 24 Kasım Öğretmenler Günü dolayısıyla 81 ilden gelecek öğretmenler için Ankara ve İstanbul'da çeşitli etkinliklerin de yer aldığı özel bir program hazırlandı. Etkinlikler kapsamında, Kızılay Metro Sanat Galerisi'nde 81 ilde düzenlenen "Öğretmen Gözüyle Eğitim Öğretim" temalı öğretmenler arası fotoğraf yarışmasında dereceye giren eserlerin yer alacağı serginin açılışı yapılacak ve yarışmalarda dereceye girenlere ödülleri verilecek.   81 ilden seçilen mesleğinde fark yaratan öğretmenler ve şehit öğretmen yakınları, "Şehit Öğretmenler Abidesi" ziyaret ettikten sonra "100. Yıl Eğitim Hatıra Ormanına" fidan dikecek.   Sonrasında, tarihî ve kültürel geziler kapsamında Anadolu Medeniyetleri Müzesi, Etnografya Müzesi, Ulucanlar Cezaevi Müzesi, 1 ve 2. Meclis Binası, Hacı Bayram Veli Cami ve Müzesi ile Taceddin Dergâhı ziyaret edilecek.   Aynı günün akşamında, Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in katılımıyla öğretmenler ve şehit öğretmen yakınlarına akşam yemeği verilecek.   Öğretmenler, kültürel ve tarihî geziler kapsamında Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi, Beştepe Millet Camisi, 15 Temmuz Demokrasi Müzesi ile Türk Havacılık ve Uzay Sanayisini (TUSAŞ) ziyaret edecek.   Aynı günün akşamında, Başkent Öğretmenevinde şehit öğretmen yakınlarına akşam yemeği verilecek ve Hayati İnanç'ın şehitlik ile ilgili programı olacak.   Öğretmenler, 24 Kasım'da Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin ile Anıtkabir'i ziyaret edecek.   İstanbul'da da özel program Öğretmenler; Ankara'daki programın ardından tarihî, kültürel ve sanatsal etkinliklerin düzenleneceği özel programla 24 ve 25 Kasım'da İstanbul'da ağırlanacak.   İstanbul'daki özel programda öğretmenler; Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Camisi, Sultanahmet Meydanı, İslam Bilim ve Teknoloji Tarihi Müzesi gibi İstanbul'un tarihî, kültürel ve doğal alanlarını ziyaret edecek.   Öğretmenler, sonrasında BAYKAR AE-GE Merkezini ziyaret edecek.   Öte yandan, 81 ilden seçilen mesleğinde fark yaratan öğretmenlerin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı Numan Kurtulmuş tarafından da kabul edilmesi bekleniyor.  

Kas

Millî Eğitim Bakanlığı, cumhuriyetin 100. yılı etkinleri kapsamında "Akıllı Eğitim Haritası"nı oluşturarak yaptığı faaliyetlere bir yenisini daha ekledi.

MEB, cumhuriyetin 100. yılına yönelik yurt içinde ve dışında yaptığı faaliyetlerine her geçen gün bir yenisini daha ekleyerek devam ediyor.   Bu kapsamda MEB, Türkiye Cumhuriyeti'nin köklü eğitim tarihini gençlere ve tüm vatandaşlara tanıtarak, geçtiğimiz 100 yıllık süreçte eğitim ve eğitim teknolojilerinin geldiği noktayı göstermek için "Akıllı Eğitim Haritası"nı oluşturdu.   MEB'in "Akıllı Eğitim Haritası" ile 1950'lerden günümüze Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen her türlü faaliyet, tarih ve mekân bilgileri verilerek aktarıldı.   Eğitim teknolojilerinin serüveninin yansıtıldığı ve sürekli güncellenerek canlı tutulacak olan Akıllı Eğitim Haritası'na, akilliegitimharitasi.eba.gov.tr adresinden ve aynı zamanda "yuzuncuyil.meb.gov.tr" adresi üzerinden de ulaşılabiliyor.

Kas

Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme yönetmeliğine göre yazılı sınav haftası uygulaması başladı.

2023-2024 eğitim öğretim yılı sınav takvimi doğrultusunda 1. dönem 1. sınavları, 30 Ekim-10 Kasım 2023 tarihleri arasında, 1. dönem 2. sınavları ise 25 Aralık 2023-05 Ocak 2024 tarihleri arasında yapılacak. Bu karar uyarınca 31 Ekim Salı günü tüm okullarda sınav haftası uygulaması başladı.   2023 - 2024 öğretim yılı 1. dönem 1. yazılı sınav haftasına yönelik örnek sorular Bakanlığın resmi web sayfasında yayınlanmıştı. Öğretmen ve öğrenciler örnek soru kitapçıklarına www.meb.gov.tr adresinden ulaşabiliyor.   Kitapçıklara aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz...

TEMEL EĞİTİM

1. DÖNEM 1. YAZILI ÖRNEK SORU KİTAPÇIKLARI 

5. SINIF

 

6. SINIF

 

7. SINIF

 

8. SINIF

 

 

 

 

 

 

 

Türkçe

 

Türkçe MEB Yayınları

 

Türkçe

 

Türkçe MEB Yayınları

Matematik

 

Türkçe Anka Kuşu Yayınları

 

Matematik

 

Türkçe Ferman Yayınları

Fen Bilimleri

 

Matematik

 

Fen Bilimleri

 

Matematik

Sosyal Bilgiler

 

Fen Bilimleri

 

Sosyal Bilgiler

 

Fen Bilimleri

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

 

Sosyal Bilgiler

 

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

 

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

İngilizce

 

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

 

İngilizce

 

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

 

 

İngilizce

 

 

 

İngilizce

 

ORTAÖĞRETİM

1. DÖNEM 1. YAZILI ÖRNEK SORU KİTAPÇIKLARI 

9. SINIF

 

10. SINIF

 

11. SINIF

 

12. SINIF

 

 

 

 

 

 

 

Türk Dili ve Edebiyatı

 

Türk Dili ve Edebiyatı

 

Türk Dili ve Edebiyatı

 

Türk Dili ve Edebiyatı

Matematik

 

Matematik

 

Matematik

 

Matematik

Fizik

 

Fizik

 

Fizik

 

Fizik

Kimya

 

Kimya

 

Kimya

 

Kimya

Biyoloji

 

Biyoloji

 

Biyoloji

 

Biyoloji

Coğrafya

 

Coğrafya

 

Coğrafya

 

Coğrafya

Tarih

 

Tarih

 

Tarih

 

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

 

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

 

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

 

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

İngilizce

 

İngilizce

 

İngilizce

 

İngilizce

 

 

Felsefe

 

Felsefe