T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ŞİLE - Kanan İlkokulu

Duyurular

Şbt

Kılavuza Ulaşmak İçin TIKLAYINIZ.

Şbt

Millî Eğitim Bakanlığınca 21 Nisan 2024 tarihinde gerçekleştirilecek İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı ile ilgili merak edilen sorular yanıtlandı.

Millî Eğitim Bakanlığı, başvuruları 13 Şubat 2024 ile 1 Mart 2024 tarihleri arasında yapılacak ve 21 Nisan 2024'te gerçekleştirilecek İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı için Sıkça Sorulan Soruların cevaplarını hazırladı.   İçerikte sınav öncesi, anı ve sonrasına ilişkin öncelikli merak edilen yirmi sorunun yanıtına yer verildi.   Yanıtlarda, aile ve öğrencilere yönelik hazırlanan içerik kapsamına göre başvuruların ne zaman ve nasıl yapılacağı, sınavın nasıl gerçekleştirileceği ve istenilen belgelerin neler olacağı gibi çeşitli başlıklar detaylıca anlatıldı.   2024 Yılı İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı Sıkça Sorulan Soruların yanıtlarına ulaşmak için tıklayınız.

Ock

Millî Eğitim Bakanlığınca 7 amaç, 33 hedef, 130 performans göstergesi ve 147 stratejinin yer aldığı MEB 2024-2028 Stratejik Planı yayımlandı.

Bilindiği gibi 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun "Stratejik planlama ve performans esaslı program bütçe" başlıklı 9. maddesi gereğince kamu idareleri; kalkınma planları, Cumhurbaşkanı tarafından belirlenen politikalar, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin misyon ve vizyonlarını oluşturmak, stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamak, performanslarını önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçmek ve bu sürecin izleme ve değerlendirmesini yapmak amacıyla katılımcı yöntemlerle stratejik plan hazırlıyor.   Bu kapsamda hazırlanan Millî Eğitim Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Planı'nda 7 amaç, 33 hedef, 130 performans göstergesi ve 147 strateji yer alıyor.   Millî Eğitim Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Planı çalışmaları kapsamında öncelikli olarak program ve alt program analizi, uygulanmakta olan stratejik planın değerlendirilmesi, mevzuat analizi ile üst politika belgeleri ve paydaş görüşlerinin analizi gerçekleştirildi. Bu doğrultuda 94 bin 747 iç paydaş ile 16 bin 726 dış paydaşın planın gelişimine yönelik görüşü alındı.   Stratejik planda yedi amaç, bu amaçlar altında beş yıllık hedefler, bu hedeflerin ölçülmesine ilişkin performans göstergeleri ve hedefleri gerçekleştirmeye yönelik somut adımların yer aldığı stratejiler yer alıyor. Ayrıca, hedeflerin beş yıllık perspektifte yaklaşık maliyetlerinden yola çıkılarak tahmini kaynak ihtiyaçları hesaplandı. Planda yer alan amaç ve hedeflerin gerçekleşme durumlarının takip edilebilmesi için "Stratejik Plan İzleme ve Değerlendirme Modeli" oluşturuldu.   Geleceğe yönelik stratejilerinin uygulanmasında şeffaf, güvenilir ve hesap verilebilirliği sağlayan bir ortamı tesis ederek kamu kaynaklarının en iyi şekilde kullanılmasını sağlayacak şekilde hazırlanan Millî Eğitim Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Planı, eğitim paydaşları için önemli bir kılavuz görevi görecek. Plan uygulanmakta olan stratejik yönetim sürecinin ayrılmaz bir parçası olarak orta ve uzun vadeli planlanma, çok yıllık bütçeleme, performans göstergelerini belirleme ve izleme, değerlendirme ile raporlama süreçlerini kapsıyor.   Eğitim gibi önemli ve gerekli bir toplumsal ögeye ilişkin oluşturulan bu stratejik plan, kurumsal anlamda değişen koşullara uyum sağlanmasını, kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılmasını ve hesap verebilen saydam bir yönetim anlayışını pekiştirecek bir üst politika belgesi niteliği taşıyor.   Bu bağlamda şekillenen MEB 2024-2028 Stratejik Planı; Türkiye Yüzyılı hedeflerine ulaşılması için eğitimde erişim ve fırsat eşitliğinin güçlendirilmesi, öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişimlerine çok boyutlu destek sağlanması, beceri ve süreç odaklı ölçme ve değerlendirme mekanizmasının geliştirilmesi, öğretim programlarının çağın ihtiyaçlarına cevap verecek ve geleneksel kültürümüzü ihtiva edecek şekilde sürekli güncellenmesi, uluslararası ve yurt dışı eğitim iş birliklerinin sağlanması ve mesleki eğitimin güçlendirilmesi konularına odaklanıyor.   "Stratejik planlama, bize ışık tutacak ve kararlılığımızı artıracak bir olgu" Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 2024-2028 Stratejik Planı'na ilişkin sunuş bölümünde yaptığı değerlendirmede bireylerin yaşadığı topluma uyum sağlaması, kişilik kazanması, iyi bir insan ve vatandaş olmasının ancak nitelikli bir eğitim vasıtasıyla gerçekleşeceğini vurgulayarak, "Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılı olan Türkiye Yüzyılı'nda kurumların belirlediği hedeflere ulaşmasında temel yapı taşlarından biri olan stratejik planlama, Bakanlığımızın yürüttüğü faaliyetlerin yönetiminde ve millî eğitim alanında atılacak adımlarda bize ışık tutacak ve kararlılığımızı artıracak bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır." dedi.   Bakanlığın öncelikli hedefleri arasında motivasyonu yüksek, öz güven sahibi, merak eden, sorgulayan, analiz yapabilen ama aynı zamanda erdemli, merhametli ve vicdanlı gençler yetiştirmek olduğunu ifade eden Tekin, şunları söyledi: İstiklalden istikbale Türkiye Yüzyılı'nı inşa etmek vizyonu ile gelenek ve gelecek arasında sağlam köprüler kuracağımızdan eminiz. Ülkemiz; sahip olduğu değerleri, birikimleri, 2053, 2071 hedefleri ve Türkiye Yüzyılı vizyonuyla gerçekten büyük bir ülkedir. Cumhuriyetimizin 100. yılının görkeminin gücü ile önümüzdeki yüzyılın planlarını yapmak, projeksiyonunu çizmek ve önümüzdeki yüzyılın ana gücünün Türkiye ve Türk milleti olması maksadıyla görevimiz olan maarif davasını layıkıyla yürüteceğimize inancım tamdır. En kıymetli hazinemiz olan evlatlarımıza ilişkin bizi bu hedeflerimize ulaştıracak, istikbalimizin mimari yapısını oluşturacak olan Türkiye Yüzyılı hedefimizin yol göstericisi ve toplumsal eğitim seferberliğimizin belgesi olacağına inandığım Millî Eğitim Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Planı'nı kamuoyuna sunmaktan, belirlediğimiz hedefler doğrultusunda azim ve kararlılıkla çalışacağımızı bildirmekten kıvanç duyarım."   Millî Eğitim Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Planı'na ulaşmak için tıklayınız.

Ock

Millî Eğitim Bakanlığınca, resmî ve özel örgün eğitim kurumlarında sosyal sorumluluk programı kapsamında yürütülecek faaliyetlere katılacak öğrenci, öğretmen, okul yöneticileri, gönüllü veli ve diğer paydaşların görev, yetki ve sorumlulukları; uygulamaya yönelik süreç ile öğrencilerin gönüllü olarak katılacakları kurslara ilişkin ilke, usul ve esasların yer aldığı "Millî Eğitim Bakanlığı Sosyal Sorumluluk Programı ve Hayat Boyu Öğrenme/Sertifikasyon Uygulama Yönergesi" hazırlandı.

Yönerge öğrencilerin kendine, ailesine ve topluma karşı saygılı; toplumsal sorunlara duyarlı; bütün canlılarla birlikte doğaya ve çevreye, nesne ve eşyalara fayda ve estetik katacak; sorun çözen, iş birliği içinde çalışma becerisi gelişmiş; hayatını daha anlamlı ve değerli kılacak kişiler olarak yetişmeleri amacıyla hazırlandı.   Sosyal sorumluluk programı kapsamındaki faaliyetlerin öğrencilerde etkili iletişim, öz güveni geliştirmeyi; araştırmayı, bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi özendirici olması hedefleniyor.   Ayrıca öğrenciyi merkeze alan bir yaklaşımla yürütülecek sosyal sorumluluk programı kapsamındaki faaliyetlerle öğrenciye liderlik, ekip içinde çalışma, koordinasyon gibi yetkinlikleri kazandırması amaçlanıyor.   Eğitim kurumları tarafından yürütülecek sosyal sorumluluk programı kapsamındaki faaliyetlerin, kurum kültürünü ve okul iklimini en iyi şekilde yansıtması, okulun kurumsal kimliğini geliştirici nitelikte olmasına katkı sağlaması hedefleniyor.   Yönergeye göre okullarda öğretmenler kurulu kararıyla "Sosyal Sorumluluk Kulübü" adı altında müstakil bir öğrenci kulübü de kurulabilecek.   Sosyal sorumluluk programı kapsamındaki faaliyetler, ekip çalışması şeklinde gerçekleştirilirken bir ekipte, farklı sınıf seviyelerinde ve şubelerde okuyan öğrenciler olabileceği gibi farklı okullarda öğrenim gören öğrenciler de yer alabilecek.   Yönergeye göre okul dışı etkinlik, görev veya projelerin planlanması ve uygulanmasında, çalışmaların yürütüleceği kurum ve kuruluşun olağan işleyişinin aksatılmamasına özen gösterilecek.   Sosyal sorumluluk programı kapsamında iş birliği yapılacak kurum ve kuruluşlar il/ilçe koordinatörler kurulunun teklifi ile valilik/kaymakamlıklarca belirlenecek.   Konusu itibarıyla sosyal sorumluluk programı alanına giren ve Bakanlıkça yapılan iş birliği protokolleri bünyesindeki faaliyetler de bu kapsamda değerlendirilecek.   Yönergeye göre öğrenciler, ortaöğretim süresi boyunca en az 40 saatlik sosyal sorumluluk programı kapsamındaki faaliyetleri yerine getirecek. Sosyal sorumluluk programı kapsamındaki faaliyetler, mesleki ve teknik ortaöğretim programlarında 20 saat olarak uygulanacak ve bu kapsamdaki her bir saat 60 dakika üzerinden değerlendirilecek.   Sosyal sorumluluk programı kapsamındaki faaliyetler, puanla değerlendirilmeyecek ancak öğrencilerin mezuniyetlerinde belgelendirilecek. Söz konusu bu belgeler, e-Okul sisteminde yer alan "Sosyal Etkinlik Modülü"ne işlenerek öğrenci gelişim dosyasında yer alması sağlanacak.

Ock

Millî Eğitim Bakanlığınca 21 Nisan 2024 tarihinde gerçekleştirilecek İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı Başvuru ve Uygulama Kılavuzu yayımlandı.  

Kılavuzda resmî ve özel ortaokullar, imam hatip ortaokulları ile özel eğitim ortaokullarının 5, 6, 7 ve 8'inci sınıfları ile ortaöğretim kurumlarının hazırlık, 9, 10 ve 11'inci sınıflarında eğitim gören öğrencilere yönelik yapılacak olan bursluluk sınavı ile ilgili usul ve esaslara yer verildi.

  Bu yıl 21 Nisan tarihinde gerçekleşecek olan sınava başvurular, 13 Şubat 2024 ile 1 Mart 2024 tarihleri arasında yapılacak.   Yurt dışında e-Okul sistemine kayıtlı Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan öğrenciler sistem üzerinden, KKTC vatandaşı olan öğrenciler ise KKTC kimlik numarası ile eğitim ataşeliği veya eğitim müşavirliği üzerinden başvuru yapabilecek ve sınavda özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere sınav tedbir hizmeti verilecek.   5, 6, 7 ve 8'inci sınıf öğrenciler ile hazırlık sınıfı öğrencilerine 80 soru sorulacak Sınav, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının belirlediği kazanımlar kapsamında uygulanacak. Sınavda 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri ile hazırlık sınıfı öğrencilerine dörder seçenekli 80 soru sorulacak ve 100 dakika süre verilecek. 9, 10 ve 11. sınıf öğrencilerine ise dörder seçenekli 100 soru sorulacak ve 120 dakika süre verilecek.   Kılavuza göre fotoğraflı sınav giriş belgesi, sınav tarihinden en az 7 gün önce www.meb.gov.tr internet adresinden alınabilecek. Sınav, 21 Nisan 2024 Pazar günü Türkiye saatiyle 10.00'da başlayacak.   Sınav sonuçları, 17 Mayıs 2024 tarihinde "www.meb.gov.tr" internet adresinden ilan edilecek.   Daha önce öğretim yılı bitmeden yapılan bursluluk sınavları, koronavirüs salgını nedeniyle eylül ayı itibarıyla gerçekleştiriliyordu. Bu yıl 2023 - 2024 eğitim öğretim yılı sona ermeden yaz tatili öncesinde öğrencilerin güncel bilgileriyle sınava girebilmeleri için sınavın 21 Nisan 2024 tarihinde, eğitim öğretim yılı tamamlanmadan yapılmasına karar verildi.   Başvuru ve Uygulama Kılavuzu için tıklayınız.

Ock

Millî Eğitim Bakanlığınca, 6 Şubat'taki Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen 11 ilde, arama kurtarma ve lojistik destek çalışmalarına katılan ve tamamı öğretmenlerden oluşan MEB Arama ve Kurtarma Birimi (AKUB) ekiplerinin eğitimleri için 10 ilde AFAD iş birliğiyle eğitim merkezi kurulacak.

2021 yılının "Afet Eğitim Yılı" olarak ilan edilmesi üzerine Millî Eğitim Bakanlığınca 81 ilde AFAD ile koordineli çalışmalar yapmak üzere tamamı öğretmenlerden oluşan MEB AKUB kuruldu.   MEB; öğrenci, öğretmen ve velilere yönelik bilgilendirme faaliyetlerinin düzenlenmesi; afet ve acil durum ekiplerinde görevlendirilecek personele eğitimlerin verilmesi; yarışma, eğitim ve seminerler organize edilmesi; afiş ve broşürlerin hazırlanması; öğretmen, çalışan ve öğrencilere yönelik ilk yardım eğitimlerinin afet ve acil durumlarda oluşturulan merkezlerle irtibat kurarak ihtiyaç duyulacak kaynakların önceden belirlenmesi gibi çeşitli alanlarda daha önceki çalışmalarını, AKUB ekipleriyle daha da ileriye taşıdı.   Eğitim kurumlarında afete hazırlık kültürünün geliştirilmesi, afet ve acil durumlara yönelik gönüllülüğün yaygınlaştırılmasıyla afet öncesi, sırası ve sonrasında öğrenci ve çalışanlara doğru davranış şekillerinin kazandırılması, afet ve acil durum okul planlarının hazırlanması ve uygulanması gibi çalışmalar yapan MEB AKUB ekipleri, kurulduğunda 81 ilde 25 asil 5 yedek gönüllü ile 83 ekiple başladı.   6 Şubat Kahramanmaraş merkezli depremlerden sonra Bakanlık taşra teşkilatı birimlerinde il ve ilçe bazlı çalışmalar sonucu MEB AKUB üyesi öğretmen sayısı 2 bin 500'e,  ayrıca 2 bin 500 de gönüllüyle birlikte toplam üye sayısı 5 bine ulaştı.   Öğretmenler, depremde sahadaydı MEB AKUB ekipleri, 6 Şubat'taki Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen 11 ilde arama kurtarma ve lojistik destek çalışmalarına katıldı.   Ekipler, ayrıca başta çadır kurulması olmak üzere deprem bölgesine gönderilen yardımların boşaltılması, depolanması, dağıtılması ve yemek yapılması ve dağıtılması gibi ihtiyaç duyulan her alanda görev yaptı.   AKUB ekibi, deprem bölgesinin ihtiyacı olan afet ve acil durum yönetim merkezine ulaşan taleplere göre il ve ilçe ekip eksikliğinin giderilmesi, malzeme ihtiyacı, enkaz bölgesinde operasyon gerektiren ihbarların takibi ve bölgeye yönlendirilmesi gibi çalışmalar da yaptı.   Bakanlık, depremlerin ardından ekiplerin eğitimlerine de hız verdi.   AFAD tarafından 81 AKUB liderine "Depremde Arama Kurtarma Eğitici Eğitmenliği Kursu" düzenlendi.   Eğitimler çeşitlenecek AKUB ekiplerine AFAD ile koordineli şekilde yürütülen arama kurtarma eğitimlerinin yanı sıra geçen yıl başlatılan "amatör telsiz kullanımı", "dron", "KBRN", "afetlerde arama, kurtarma ve tahliye eğitici eğitimi kursları", "temel afet bilinci eğitimi", "afet farkındalık eğitimleri ve acil durum ekipleri eğitimi" alanlarında eğiticilerin yetiştirilmesi yönünde çalışmalar da hız kazandı.   MEB AKUB operasyon kabiliyetlerini artırmak ve afete daha hazır hâle gelmek üzere MEB ile Dağcılık ve Oryantring Federasyonları arasında iş birliği yapılarak eğitim, tatbikat, senaryoya dayalı yarışma ve diğer etkinliklerin düzenlenmesini hedefleyen işbirliği çalışmaları planlanıyor.   Ayrıca Ankara, İstanbul, İzmir, Rize, Erzurum, Sivas, Adana, Bursa, Antalya ve Diyarbakır olmak üzere 10 ilde AFAD iş birliğiyle eğitim merkezleri oluşturulacak. Eğitim merkezlerinde öğretmenler ve personele depremde arama kurtarma eğitimleri AKUB liderlerince verilecek.   Bakanlık, 17 Ağustos'a kadar toplam MEB AKUB üye sayısını 10 bine çıkarmayı planlıyor.   Millî Eğitim Bakanlığı ayrıca AFAD iş birliği ile "Okulum Afete Hazır Yarışması" planlıyor. Yarışmanın haziran ayında final etabının gerçekleştirilmesi için çalışmalarını sürdürüyor.

Ock

İl Millî Eğitim Müdürümüz Murat Mücahit Yentür, 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı birinci döneminin sona ermesi vesilesiyle bir mesaj yayımladı.

Sevgili Öğrencilerimiz, Değerli Meslektaşlarım ve Kıymetli Velilerimiz;

2023-2024 Eğitim ve Öğretim Yılı'nın birinci dönemini bugün itibarıyla tamamlamış bulunuyoruz. Okul öncesinden temel eğitim ve lise kademesine kadar tüm öğrencilerimizin karne heyecanını paylaşıyor, sevgili öğrencilerimizi gösterdikleri gayret ve başarılardan dolayı tebrik ediyorum.  Öğrencilerimizi güçlü yarınlara hazırlayan öğretmen ve velilerimize özverili çalışmalarından dolayı teşekkür ediyorum.

Sevgili Öğrencilerimiz,

Sizler umut ışığımız, aydınlık yarınlarımızın teminatısınız. Sizlerle gurur duyuyor, varlığınızla güç buluyoruz. Bir dönem boyunca gösterdiğiniz çalışmaların belgeleri olan karnelerinizdeki başarı ve başarısızlıklar bir sonuç değil, sizleri daha iyiye, daha güzele yönlendiren geri bildirim belgeleridir. Çünkü biliyoruz ki eğitim hayatınız boyunca gösterdiğiniz çabaların tümü bir karneye sığmayacak kadar büyük ve değerli.

Eğitim ve öğretim hayatı, unutulması mümkün olmayan güzel hatıralar, dostluklar, heyecanlar, başarılar ve başarısızlıklar barındıran uzun bir kendini keşfetme sürecidir. Okullar bu anlamda sadece başarılarınızın ölçüldüğü yerler olmayıp hayatınızın bütününde ilkleri yaşadığınız, mutluluğu ve mutsuzluğu paylaştığınız, sosyalleştiğiniz, kültürlendiğiniz, zorluklarla mücadele etmeyi öğrendiğiniz, sevgi ve aidiyet gibi birçok değer ve kazanımı elde ettiğiniz en kutsal mekânlardandır. Bu anlamda eğitim ve öğretim hayatınız boyunca geçirdiğiniz her vaktin kıymetini bilmeli, bu zamanların en değerli zaman aralığı olduğunun farkında olmalısınız.

Yarıyıl tatilinde bol bol dinlenmenizi, gezmenizi, spor yapmanızı, sevdiklerinizle güzel vakit geçirmenizi tavsiye ederken, zamanın dünyada elde edilmesi en pahalı meta olduğu bilinciyle; keşfetmeyi, çalışmayı, araştırmayı, meraklı olmayı ve bol kitap okumayı aksatmamanızı öneriyorum. Ara tatilde sizler için okul bahçelerimizde yapılan oyun alanlarında eğlenceli vakit geçirmenizi diliyorum.

Değerli Meslektaşlarım,

Yoğun geçen bir eğitim öğretim yılını yarılamış olmanın mutluluğunu hep beraber yaşıyoruz. Sizler eğitim öğretim sürecinde emek ve gayretlerinizle öğrencilerimize ışık saçan, yollarını aydınlatan, geleceklerine rehberlik eden mimarlarsınız. Büyük fedakârlıklarla yerine getirmeye çalıştığınız mesleğinizde sabrınız, özveriniz ve çalışkanlığınızla her daim öğrencilerimize öncü oldunuz.

Öğretmenliğin belirli kalıpların, belirli görev alanlarının sınırlarına sığdırılamayacak kadar geniş çerçeveye sahip bir meslek grubu olduğunu hepimiz biliyoruz. Sizler, sadece bilgiyi aktaran bireyler değil, sizlere emanet edilen yavrularımıza umut veren, zihinlerini açan, hayallerini besleyen ve karakterlerini şekillendiren birer rehbersiniz.

Sizlerin rehberliğinde sürdürülecek yeni eğitim vizyonumuzda, bizlere emanet edilen yavrularımızı çok yönlü geliştirmek için var gücümüzle çalışacağız. 'Önce insan, önce sevgi' diyerek her çocuğun biricik ve özel olduğu bilinciyle çocuklarımızın kalplerine dokunacak, bilgi, sevgi ve irfan temelli bir eğitim felsefesinin temellerini hep beraber atacağız.

Cumhuriyetimizin yeni yüzyılında keşfeden, meraklı, bilim ve teknolojik gelişmeleri takip eden bir neslin inşası için en büyük görev ve sorumluluk siz değerli öğretmenlerimizin omuzlarında yükselecektir. Bu büyük yükü omuzlayan siz kıymetli meslektaşlarıma verdiğiniz tüm emekler için teşekkür ediyor, geleceğe emin adımlarla yürüdüğümüz bu kutlu yolda daima sizlerin yanınızda olduğumuzu bilmenizi istiyorum.

Kıymetli Velilerimiz,

Yoğun geçen bir eğitim ve öğretim yılını yarıladığımız bu günde, öğrencilerimiz ve öğretmenlerimizle beraber büyük sorumluluklardan biri de veliler olarak sizlerin omuzlarındaydı. Eğitim, birçok değişkenin aynı hedefler doğrultusunda kolektif olarak hareket etmesiyle yürütülen bir süreçtir. Bu sürecin bir ayağını öğretmenler ve eğitim kurumları oluştururken diğer ayaklarını öğrenciler ve veliler oluşturmaktadır.

Hepimizin gündelik hayatta yürüttüğü farklı statülerde ve alanlardaki görev tanımlarının yanında üstlendiği en önemli sorumluluk alanını elbette ebeveynlik oluşturmaktadır. Bizler evlatlarımızın geleceği için var gücümüzle çalışırken, onları korumakla mükellefiz. Bu zorlu ve kutsal sorumluluğun ne kadar özveri gerektirdiğini hepimiz biliyoruz.

Yarınların sahipleri olacak çocuklarımızı, geleceğe hazırlarken aynı hedef, aynı paydada birleşerek çalışan, keşfeden, meraklı, kendine güvenen bireyler olarak yetiştirmek için gayret ederken aynı zamanda merhametli, sevgi dolu ve ortak tarih medeniyet bilincine sahip çocuklar olmaları için de var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.

Bu bağlamda 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı birinci dönemini tamamladığımız bugünde, sevgili öğrencilerimizi, saygı ve sevgilerimi sunuyorum. 5 Şubat'ta tekrar buluşmak ve güzel yarınlarımız için yepyeni cümleler kurmak ümidiyle,  iyi tatiller diliyorum.

Doç. Dr. Murat Mücahit Yentür

İstanbul İl Millî Eğitim Müdürü

Ock

Türkçe ve Dil Eğitiminde İyi Uygulamalar Konferansı, 22 - 24 Mayıs tarihlerinde Ankara'da yapılacak. Konferansta, dil eğitiminde öne çıkan başarılı uygulamalar paylaşılacak.

Konferansta, yurt içi ve yurt dışında dil eğitimi alanında çalışmalar yapan kurumlar, Millî Eğitim Bakanlığının ilgili birimleri, akademisyenler ve öğretmenler dil eğitiminde iyi uygulama örneklerinin sunumunu gerçekleştirecek.

 

Türkçe ve dil eğitimi iyi uygulamalar konferansı sayesinde öğretmenlerin daha etkin bir şekilde öğretebildiği, değerlendirebildiği ve öğrencilerle daha etkili bir iletişim kurabildiği yöntemleri paylaşması sağlanacak. Böylece dil öğrenimi sürecini zenginleştirmek, bu kapsamda Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığınca desteklenen ve Talim ve Terbiye kurulu Başkanlığı tarafından yürütülen Yabancı Dil Eğitiminin Geliştirilmesi (YADEG) Projesi çerçevesinde, Türkçe ve dil eğitiminde çağı yakalayan, teknolojik gelişmelerden faydalanan, yeni fikirler üreten öğretmenler ve akademisyenlerin çalışmalarının duyurulması ve eğitim sistemimizdeki iyi örneklerin yaygınlaştırılması amaçlanıyor.

 

22 - 24 Mayıs 2024'te Ankara'da "Türkçe ve Dil Eğitiminde İyi Uygulamalar Konferansı" bünyesinde yenilikçi ve keşfedici iyi uygulamalar ile ilgili sunumlar yapılacak. Bu bildirilerin ve poster sunumların özet kitabı ile konferans sonrasında bildiriler kitabı da yayımlanacak. 

 

Dil eğitiminde iyi uygulama; sınıf ortamında dil öğrenimi, öğretimi ve değerlendirme surecinde karşılaşılan bir soruna çözüm sunan ve ilgili çözüm uygulandıktan sonra nesnel olarak ölçülebilir bir değişim yaratan, bilimsel zemine dayanan, etik ve katılımcılığı önemseyen özgün çalışmalar olarak tanımlanıyor.

 

Konferansla ilgili başvuru kılavuzu ve diğer bilgiler için tıklayınız.

Ock

Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve ortaöğretim kurumlarındaki yaklaşık 19 milyon öğrenci, 19 Ocak Cuma günü karnelerini alarak on altı gün sürecek yarıyıl tatiline girecek.

MEB'e bağlı okullarda eğitim alan yaklaşık 19 milyon öğrenci ve görev yapan 1 milyon 178 bin öğretmen, yaz tatilinin ardından 2023-2024 eğitim öğretim yılı için 11 Eylül 2023'te dersbaşı yaptı.   Türkiye genelinde 74 bin okulda ve 744 bin derslikte başlayan eğitim öğretim yılının ilk ara tatilini 13 Kasım-17 Kasım 2023'te yapan öğrenciler, cuma günü karnelerini alacak ve 16 günlük sömestir tatiline başlayacak.   Sınıfta kalma geri geldi Bakanlık, bu yıl eğitim öğretim süreçlerinde bir dizi değişikliğe gitti. Mevzuat düzenlemeleriyle liselerde devamsızlık koşulları yeniden ele alındı, sınıf tekrarı yeniden uygulamaya konuldu ve açık öğretime geçişler zorlaştırıldı. Bu kapsamda açık liselere, sadece istisnai durumda olan öğrencilerin kayıtları yapıldı. Ayrıca liselerde öğrencilerin 50 ortalamayla sınıf geçebilmesine yönelik uygulamaya son verildi. Yıl sonu başarı puanı 50 olmak kaydıyla en fazla 1 dersten başarısız dersi bulunanların doğrudan bir üst sınıfa geçme kararı alındı.   Liselerde artık devamsızlık affı da yapılmayacak. Özürsüz olarak yapılan her bir devamsızlık günü için öğrenciler, 1 saat fazla sosyal sorumluluk çalışması yapacak.   Okullarda sınav haftası uygulaması yapıldı Bakanlık tarafından ilk kez sınavlara ilişkin çatı bir yönetmelik yayımlandı ve tüm sınavların ortak yazılı olarak yapılması hükmü yer aldı. Okullarda öğretmenler tarafından yapılan yazılı sınavlarda açık uçlu ve kısa cevaplı sorular kullanıldı.   Eğitim öğretim yılının ilk döneminde ülke genelinde ortak yazılı sınavlar yapıldı. Ortaokul 6. sınıf Türkçe ve matematik dersleri için 26 Aralık'ta, 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı ile matematik dersleri için 27 Aralık'ta ülke genelinde ortak yazılı sınav yapıldı. Yeni düzenleme kapsamında bu yıldan itibaren ilkokul 4. sınıflarda yazılı sınav saati uygulaması kaldırıldı ve notlar, öğrenci gelişim dosyasına göre verildi. Ayrıca, okullarda sınav haftası uygulamasına geçildi.   Bakanlık, Türkçe ve yabancı dil derslerine ilişkin de önemli kararlar aldı. Türkçe, Türk dili ve edebiyatı ile yabancı dil derslerinin sınavları; "dinleme, konuşma, okuma ve yazma" becerilerini ölçmek için yazılı ve uygulamalı olarak yapıldı. Diğer yandan öğrenciye anında geri bildirim vermek için kısa süreli sınavlar da yapıldı.   Deprem bölgesinde yürütülen güçlendirme ve onarım çalışmalarıyla toplam 48 bin derslik, eğitim öğretime hazır hâle getirildi, ayrıca 11 bin 76 konteyner de bölgedeki öğretmenlerin konaklaması için tahsis edildi.   Eğitim öğretim yılı takvimi Yeni eğitim öğretim yılı yarıyıl tatili, 22 Ocak Pazartesi günü başlayacak, 2 Şubat Cuma günü tamamlanacak. İkinci dönem, 5 Şubat Pazartesi günü başlayacak ve 14 Haziran Cuma günü sona erecek. İkinci dönem ara tatili ise 8 Nisan-12 Nisan tarihleri arasında yapılacak.   2024-2025 eğitim öğretim yılı ise 9 Eylül'de başlayacak.

Ock

Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurulları ve Zümreleri Yönergesi'nde değişen ve gelişen şartlar ile beraber ortaya çıkan ihtiyaçlar doğrultusunda düzenlemeler yapıldı. Yapılan düzenlemeler ile zümre öğretmenlerinin birbirini desteklemesi, tecrübe paylaşımında bulunması, alınacak kararların daha etkili ve verimli bir şekilde uygulanması amaçlandı.

Ocak ayı başında yürürlüğe giren değişiklikler ile Bakanlığa bağlı her derece ve türdeki resmî ve özel, örgün ve yaygın eğitim kurumlarında eğitim kurulları ve zümrelerin oluşturulmasına yönelik temel ilkeleri, yönetimi, işleyişi ve işlevleri düzenleyerek eğitim kurumlarının birbirlerini tanımasını, tamamlamasını ve bir bütün oluşturmasını sağlamak; eğitim kurumlarında öğretim programlarını uygulama sürecinde eğitim kurumu, ilçe, il ve ülke genelinde birliktelik sağlamak amaçlandı. Ayrıca aynı hükümler doğrultusunda alınan karar ve sonuçlarının izleme ve değerlendirilmesinin yapılması sağlanacak.    Okul zümre öğretmenleri arasında, zümrenin ortak kararı ile her eğitim ve öğretim yılında en az bir kez ders ziyareti yapılacak. Bu düzenlemeyle, zümre öğretmenlerinin birbirini desteklemesi, tecrübe paylaşımında bulunması, iyi örneklerin paylaşılarak mesleki gelişimlerinin desteklenmesi, alınacak kararların daha etkili ve verimli bir şekilde uygulanması amaçlandı.    Ayrıca Bakanlıkça yayımlanan öğretim programlarında yer verilen değerlerin; örtük öğrenme yoluyla öğrencilere kazandırılmasına yönelik, zümreler arası işbirliği ve bilgi alışverişini desteklemek amacıyla düzenleme yapıldı.    Ortak yazılı ve uygulamalı sınavlar sonrasında ve dönem sonunda öğrenci başarısının ölçülmesi ve değerlendirilmesi, sınav analizleri yapılarak konu ve kazanım eksikliği tespit edilen öğrenciler için eylem planlarının hazırlanıp uygulanması, gerekli izleme faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi amacıyla düzenlemeye gidildi.

Ock

Türkiye'nin ilk astronotu Alper Gezeravcı, 14 gün boyunca Uluslararası Uzay İstasyonu'nda (ISS) üniversite ve araştırma kurumlarınca hazırlanan 13 farklı bilimsel deneyi gerçekleştirecek. Bu kapsamda Muş Bilim ve Sanat Merkezi öğrencilerince hazırlanan PRANET deneyiyle propolisin mikro yer çekimi ortamındaki bakteriler üzerindeki etkisi araştırılacak.

    16 Ocak 2024 17:53 Haberin16-01-2024 Açıklamalı Görseli     Haberin16-01-2024 Açıklamalı Görseli     ‹› Türkiye'nin insanlı ilk uzay görevinde yapılması planlanan bilimsel deneylere ilişkin bilgi, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından paylaşıldı.    Deneyler için bir çağrı yayınlandığı belirtilen açıklamada, bu çağrıya gelen cevapların Türkiye Uzay Ajansı (TUA) ve TÜBİTAK Uzay uzmanlarından oluşan komisyon tarafından değerlendirildiği ifade edildi.   Açıklamada, Türkiye'nin ilk astronotu Gezeravcı'nın yapacağı deneylere ilişkin şu bilgiler paylaşıldı: "TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi (MAM) tarafından geliştirilen UYNA deneyiyle yüksek sıcaklıklara dayanıklı, yüksek mukavemetli alaşımların üretilmesi çalışması, KIBO modülünde bulunan ELF kullanılarak gerçekleştirilecek. Ergitme ve katılaşma prosesleri sırasında termofiziksel ve kristal büyümesi gibi özellikler üzerinde yer çekimsiz ortam etkileri araştırılacak. Bunun, Türkiye'nin uzay, havacılık ve savunma sanayisi için yeni nesil malzeme geliştirme kabiliyeti kazanmasında önemli katkısı olması hedefleniyor.   TÜBİTAK MAM tarafından geliştirilen ikinci proje gMETAL deneyiyle kimyasal tepkimesiz koşullarda, katı parçacıklarla akışkan ortamı arasında homojen bir karışımın oluşturulmasına yer çekiminin etkisi araştırılacak. Böylece uzay araçlarının itki sistemlerinin daha verimli hale getirilmesi sağlanacak.   Boğaziçi Üniversitesi tarafından geliştirilen Uzman deneyiyle dünyada zorlu koşullara adapte olan mikroalg türlerinin yer çekimsiz koşullar altında büyüme ve dayanıklılık testlerinin gerçekleştirilmesi, metabolik değişikliklerinin incelenmesi, karbondioksit (CO2) yakalama performanslarının ve oksijen (O2) üretim kabiliyetlerinin belirlenmesi için bilim misyonu ortağı TÜBİTAK MAM ile yaşam destek sistemi geliştirilmesi hedefleniyor.   Ege Üniversitesi tarafından geliştirilen EXTREMOPHYTE deneyiyle uzayda ve yeryüzünde yetiştirilen ve de tuz stresine maruz bırakılan A. thaliana ve S. parvula bitkilerinde yeni nesil dizilemeyle (RNA-seq) transkriptomun ortaya konulması ve mikro yerçekiminde glikofitik ve halofitik bitkilerin tuz stresine verdikleri bazı fizyolojik ve moleküler yanıtların karşılaştırılması planlanıyor.   Ankara Üniversitesi tarafından gerçekleştirilen METABOLOM araştırmasıyla, uzay koşullarının insan sağlığı üzerindeki olumsuz etkilerinin ortaya çıkarılması amaçlanıyor. Bu olumsuz etkilerin azaltılmasına yönelik, uzay görevine katılan astronotun, uzay ortamı koşullarının etkisiyle gen ekspresyonlarında ve metabolizmalarında gerçekleşen fizyolojik ve biyokimyasal değişimlerin incelenmesi öngörülüyor. Çalışmayla, vücuttaki sistem çapındaki değişikliklerin uzay yolcularının sağlığına yönelik olası risk faktörlerinin anlaşılmasında yeni bilgiler sağlanması amaçlanıyor. Çalışmanın dünyada var olan hastalıklar için yeni tedaviler ve önleyici tedbirlerin geliştirilmesinde faydalı olabileceği de düşünülüyor.   Hacettepe Üniversitesi tarafından geliştirilen MİYELOİD deneyiyle uzay misyonu katılımcılarının maruz kalacağı yolculuk ve uzay koşulları, kozmik radyasyon hasarının immünolojik olarak 'miyeloid kökenli baskılayıcı hücreler (MKBH) düzeyinde ölçülmesi ve değerlendirilmesi hedefleniyor.   Üsküdar Üniversitesi tarafından geliştirilen MESSAGE deneyiyle yer çekimsiz ortamdan etkilenen henüz işlevi keşfedilememiş genlerin tespit edilmesi ve uzay görevlerinde, bağışıklık hücrelerinden hangilerinin yer çekimi tarafından direkt olarak etkileneceğinin, CRISPR gen mühendisliği yöntemleriyle belirlenmesi amaçlanıyor.   Yıldız Teknik Üniversitesi tarafından geliştirilen ALGALSPACE deneyiyle uzayda, Antarktik ve ılıman bölge mikroalglerinin büyüme verileri karşılaştırılarak, literatürde ilk kez kutup alglerinin uzayda kullanımına yönelik bir çalışma gerçekleştirilecek. Uzayda algler, CO2'den O2 rejenerasyonu, ek gıda temini, su iyileştirme, yaşam destek alanlarında kullanılmak amaçlarıyla araştırılacak.   Aynı üniversite tarafından gerçekleştirilen CRISPR-GEM deneyiyle insanlığın uzaydaki geleceği için aşılması gereken en büyük engellerden olan uzun süreli uzay görevlerinde sürdürülebilir bir sistemin sağlanamaması sorununu çözmek amacıyla tasarlanan biyorejeneratif yaşam destek sistemlerinin iskeleti olan bitkilerin, uzay görevi sırasında meydana gelen biyolojik ve biyolojik olmayan stresler karşısındaki savunma mekanizmalarının anlaşılması ve geliştirilmesine yönelik moleküler biyolojinin modern gen düzenleme tekniklerinden CRISPR'in mikro yer çekimi ortamda bitkiler üzerindeki etkinliğinin araştırılması amaçlanıyor.   Muş Bilim ve Sanat Merkezi öğrencilerince hazırlanan PRANET deneyiyle propolisin mikro yer çekimi ortamındaki bakteriler üzerindeki etkisi araştırılacak. Kontrol ve deney grupları oluşturularak propolisin anti bakteriyel etkisi test edilecek, sonuçların yer çekimli ortamla benzer sonuçlar verip vermeyeceği karşılaştırılacak.   Haliç Üniversitesince yapılan VOKALKORD deneyiyle solunum sistemi fizyolojisi içinde akıllı saat yapay zeka desteğiyle seste meydana gelen frekans değişiminden rahatsızlıkların tespit edilmesi ve yer çekimsiz ortamın etkilerinin insan sesi üzerine etkilerinin araştırılması planlanıyor.   Nişantaşı Üniversitesince gerçekleştirilecek OKSİJEN SATURASYONU deneyiyle, yapay zeka desteğiyle verilen havanın oksijen seviyesini hesaplayarak düşük yer çekiminin sebep olduğu farklılıklar ve rahatsızlıkların tanımlanması hedefleniyor.   TÜBİTAK UZAY tarafından gerçekleştirilen MİYOKA deneyiyle ilk Türk uzay yolcusu, istasyonda elektronik kart üzerine kurşunsuz bileşen montajı gerçekleştirecek. Uzay görevi sonrası dünyaya getirilecek elektronik kartlar TÜBİTAK UZAY tarafından ayrıntılı incelemeye tabi tutularak mikro yer çekiminin kurşunsuz lehimleme sürecine etkileri bilim dünyasının kullanımına sunulmak üzere raporlanacak."

Ock

Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde merkez ve taşra teşkilatında görev yapan personele yönelik gerçekleştirilen görevde yükselme sözlü sınav sonuçları açıklandı.

Millî Eğitim Bakanlığının merkez ve taşra teşkilatında görev yapan personeline yönelik il/ilçe millî eğitim müdürlükleri şube müdürü, sayman, şef ve memur unvanları için gerçekleştirilen 2023 yılı görevde yükselme sözlü sınav sonuçları açıklandı.   Sonuçlara ulaşmak için tıklayınız.

Ock

Ock

2024 Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumlarına Yönetici Seçme Sınavı (2024 MEB-EKYS),  18 Şubat 2024 Pazar günü ÖSYM tarafından yapılacak.

2024 MEB-EKYS'nin tarihi ve başvuru sürecine ilişkin duyuru yayımlandı.   Buna göre, 18 Şubat 2024 Pazar günü uygulanacak sınav için 04-11 Ocak tarihleri arasında başvurular alınacak.   Adaylar, başvurularını 4 Ocak 2024 saat 10.00'dan itibaren ÖSYM başvuru merkezleri aracılığıyla yapabilecekleri gibi ÖSYM'nin https://ais.osym.gov.tr adresinden veya ÖSYM Aday İşlemleri Mobil Uygulaması'ndan da yapabilecek.   Sınav sonuçları, 8 Mart 2024'te açıklanacak.   Duyuru için tıklayınız.

Ock

2024 yılı Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarına yönetici görevlendirmesi ile öğretmenlerin yer değiştirme takvimi açıklandı.

Açıklanan takvime göre yeniden yönetici görevlendirmeleri 5 Mart-15 Nisan tarihleri arasında yapılacak. İlk defa yönetici görevlendirmeleri ise 18 Nisan-14 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilecek.   Öte yandan öğretmenlerin yer değiştirme takvimi de açıklandı. Buna göre öğretmenlerin il içi isteğe bağlı yer değişikliği 13-20 Mayıs, iller arası isteğe bağlı yer değişikliği de 3-9 Haziran tarihleri arasında yapılacak.   Öğretmenlerin mazerete bağlı yer değişikliği ise 1-16 Ağustos tarihleri arasında gerçekleştirilecek.